Brev:
Puttemareridt - 9 mdr.
30. juli 2010
Alder:
9 mdr.
Puttemareridt - 9 mdr.
Kære Helen,
Jeg har en dejlig datter på 9 ½ md, som desværre (takket være os selv) har fået en rigtig dårlige vane, når det gælder putning. Hun kan og vil kun falde i søvn når enten jeg eller min mand holer vores hånd nær hendes bryst, så hun kan nulre og pille ved den. Det er uanset om hun bliver puttet i sin tremmeseng eller sin barnevogn. Det kan tage alt fra 10-60 min og få hende til at sove og det kan derfor efterhånden være en grim belastning i arm, skulder og ryg, men hvad værre er, at hun om en månedstid skal starte i vuggestue og der kan og vil de ikke stå i så lang tid og putte med hende. Hvad gør vi for at få denne grimme vane ændret??
Jeg har selv forsøgt med at lægge hende og trille barnevognen (som vi gjorde da hun var mindre) og at lægge hende og gå lidt væk, men hun bliver mere og mere hysterisk, bokser med benene i dynen osv og ender med at græde.
Dagsrytmen er:
Mellem 6.00 og 7.00: Godmorgen
Morgenmad
Hygge og leg i stuen. Evt med lille mellemmåltid
Efter ca 3 timer er det tid til formiddagslur (her får en en flaske). Det tager ca 15-20 min at putte hende.
Hun sover i gennemsnitligt 1½ time
Middags mad, leg eller ture inkl. mellemmåltid
Efter ca 3-5 timer er det tid til eftermiddagsluren. Det tager ca 15-20 min at putte hende.
Hun sover også her ca 1½ time (dog ikke til længere end ca 16.30)
Frugt eller lignende, leg og bad
Mellem 18.30 og 19.30 er det tid til at sige godnat (her får hun flaske). Her tager det alt fra 10 min til en time eller mere at få hende til at sove.
Jeg håber du kan hjælpe os videre med et godt råd, for jeg er mildest talt bekymret for hvordan det skal gå i vuggestuen :(
Kærlig hilsen
Idas mor