Brev:
Rejser sig op i sengen - 10 mdr.
29. juli 2010
Alder:
10 mdr.
Rejser sig op i sengen - 10 mdr.
Hej Helen.
Kan du mon igen give mig nogle gode råd til putningen af mine tvillingedrenge på 10 mdr. Denne gang drejer det sig om, at de er begyndt at rejse sig op i sengen, når vi putter dem. Deres hovedgærder står op ad hinanden og de hygger sig gevaldigt med at stikke hænderne ind til hinanden, rejse sig op og i det hele taget gøre alt andet end at læge sig pænt ned.
Vi plejer at synge godnatsang, men vi føler os temmelig fjollede, for de hører jo slet ikke efter mere men har travlt med at grine til hinanden. Det skal lige siges, at de ER trætte. Venter vi længere tid med at putte dem, bliver de hyssede. De bliver lagt ca. kl. 19.30.
Jeg er i tvivl om, hvordan vi skal takle puttesituationen. Lige nu gør vi det, at vi holder en hånd på dem, når de bliver lagt i seng, så de ikke kan rejse sig op igen. Det begyndte vi på fordi vi ellers sang godnatsang for døve øren, men jeg er ikke sikker på, om det er det rigtige at gøre? Jeg er lidt ked af, at vi nu sidder to mand høj og holder på dem indtil de sover…. Tidligere kunne vi jo gå fra rummet inden de faldt i søvn. Hvordan takler vi det bedst?
Med venlig hilsen
Katrine