Brev:
Vil sove på maven
16. juli 2010
Alder:
4 mdr.
Vil sove på maven
Kære Helen,
Vi har haft en del søvnproblemer med vores datter, bl.a. med at hun sov meget uroligt, og derfor vækkede sig selv - både dag og nat.
Hun er nu begyndt at vende sig om på maven, hvilket vi er glade for da hun sover MEGET bedre på maven. Hvor hun sov max 45 min på ryggen, sover hun nemt 3 timer på maven. Men det at vende sig om på maven vækker hende, og hun falder ikke selv i søvn igen, og så er vi jo lige langt.
Hendes kiropraktor siger at vi sagtens kan lægge hende til at sove på maven, da hun er stærk nok til at kunne vende hoved fra side til side - hvilket hun også gør, men vi har alligevel været lidt nervøse omkring det, da alle bøgerne jo modsiger det.
Må vi ligge hende til at sove på maven? Er der nogle forholdsregeler vi skal tage os? f.eks. som at rådføre med vores læge eller SP?
Kærlig hilsen,
Rasmus