Brev:
Væk fra amning og sove igennem
14. juli 2010
Alder:
11 mdr.
Væk fra amning og sove igennem
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet til dig, ang. vores dreng, Vitus. Vitus nærmere sig et år og sover endnu ikke igennem!
Jeg har forsøgt at følge din plan, men kan ikke få den til at passe. Vitus spiser stort set ikke, aldrig til morgen og kun lidt til frokost og aften. Ved ti tiden kan jeg som regelt få ham til at spise lidt grød med frugtmos. Vi har læst din bog og fået nogle gode råd (også til storebror), vi har forsøgt at far tager ham om natten og Vitus går desuden til zoneterapeut. Vi har haft ham til lægen, og der er ingen fysisk grund til hans mange opvågningen, op til 6 gange på en nat.
Han har indtil i går fået en amning om natten og 1 inden sovetid og når han vågnede kl 5 - som ofte kunne få ham til at sove 1- 2 timer længere. I løbet af dagen har han sjældent fået.
I går besluttet vi så, efter at have talt med vores læge at droppe al amning (også i håb om at Vitus vil spise) og lade far og vitus sove alene samme i stueetagen. Det var endnu en svær nat og trods, at han ingen mælk har fået, har han endnu ikke rigtig spist. Han sov først kl 21.30 og vågnende kl 5.30 (var vågnen ca 4 gange i nat, men til at trøste).
Er det den rigtige måde?
Jeg drømmer om at Vitus snart kan overnatte hos Mormor, og midt aug. starter han vuggestuen og jeg på job - så synes der er nogle ting, der kunne være rare at få plads inden. Men først og fremmest handler det om manglende søvn for os, vi kan næsten ikke hænge sammen og det påvirker selvsagt hele familien.
Et andet spørgsmål handler om min mælk, ved godt at man kan stoppe mælkeproduktionen medincinsk, men det har jeg ikke lyst til. Hvad kan jeg gøre?
Glæder mig til at høre fra dig.
Trætte sommerhilsner fra
en noget tyndslidt mor