Manglende søvn - 8 mdr.

13. juli 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Manglende søvn - 8 mdr.

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar sidst mht Filippas temperament og hendes mad, da hun blev 6 mdr :)

Nu bliver hun 9 mdr her d. 16. juli, og jeg har simpelthen sådan brug for et par råd.

Filippa har altid sovet ekstremt dårligt. Hun har altid været meget sulten, spist hele natten, og haft et stort behov for tryghed om natten (derfor vågnet rigtig mange gange).

Hun har heller ikke været en god sover om dagen, men pt er det så grelt, at jeg har brug for et par nye øjne på sagen :-)

Normalt står hun op om morgenen, får havregrød eller flerkornsgrød (havregryn, hirseflager og rugmel).
Et par timer efter, bliver hun træt og bliver puttet til formiddagslur.
Så vågner hun efter en lille kort lur, spiser frokost, leger, tager på tur mv. og bliver puttet til eftermiddagslur ved 14-14.30 tiden og sover 1 times tid.

Lige nu, skriger hun helt vildt, når hun skal puttes. Både dag og aften. Vi har faste rutiner til putningen, så hun ved, hvad der skal ske.
Jeg nægter at lade hende græde sig selv i søvn, det vil jeg simpelthen ikke have.

Før har det hjulpet at tage hende op og lege i 5-10 minutter, og så kunne hun puttes bagefter uden problemer.

Nu skriger hun bare fortsat, og er i dårligt humør meget af dagen, fordi hun bare er så træt, men ikke vil overgive sig til den dejlige søvn.

Fx idag. Hun stod op kl 8 efter en rigtig dum nat, og kl 11 forsøger jeg putning, da hun viser træthedstegn. Hun skriger helt ...

Annonce

... vildt. Nu er kl 13.50 og jeg har stadig ikke fået hende til at sove FORMIDDAGSlur. Hun er meget meget træt, og kan næsten ikke hænge sammen, men hun bliver bare dybt dybt ulykkelig og meget gal samtidig.

HJÆLP! Jeg er i syv sind, og jeg har simpelthen så træt selv, fordi hun jo stadig vågner mange gange om natten også. Er der noget, vi kan gøre, for at hun ikke gør det? Hun plejer at få ca 1 flaske MME om natten, men den sidste uges tid, har hun ikke spist om natten. Bare vågnet rigtig rigtig mange gange, for at få sut og lidt nusning på panden.

Om aftenen, har jeg forsøgt med op-ned-metoden, men hun bliver bare endnu mere ulykkelig, og tårerne løber ned af kinderne på hende :-(

Ørerne er tjekket, da hun havde MØB for et par mdr siden, men de er fine. Hun fik 2 tænder for 1,5 uge siden, og det virker ikke som om, der er flere på vej.

Hun græder meget, og har ingen tålmodighed pga trætheden. Hun bliver dødfrustreret over småting - at maden ikke lige kommer rigtigt ind i munden, at hendes legetøj vælter o.s.v..

Lige nu sidder hun træt og stiger ud i luften, og er ved at falde i søvn SIDDENDE.

Det er bare SÅ synd for hende, for hun er dødhamrende træt! :-( I går aftes skreg hun fra kl 19 til kl 22.30 fordi hun var så træt, og ikke kunne hænge sammen. (Hun bliver som regel puttet ved 21tiden, plus minus alt efter hvilke signaler, hun sender.)

Jeg håber, at du har et godt råd :)

Mange hilsner

Filippas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig