Brev:
Søvn 4 mdr
6. juli 2004
Alder:
4 mdr.
Søvn 4 mdr
Jeg har en dejlig dreng på 4 mdr. Han har altid haft lidt svært ved at falde i søvn. Det betyder, at han kun kan give efter når vi vugger ham i armene eller når han ligger i barnevognen og bliver kørt. Når han er faldet i søvn kan vi godt lægge ham i sengen eller stille barnevogen. Men de sidste par uger er han begyndt at skrige op i det jeg lægger ham ned i vognen; han holder op efter 1-15 min når jeg kører, nogle gange må jeg tage ham op og trøste for derefter at lægge ham igen. Jeg har i en måneds tid sunget samme "godnatsang" for ham inden jeg lægger ham ned, men jeg synes ikke det gør den store forskel?!
- Hvorfor græder han når han bliver lagt i vognen? Og hvad kan jeg gøre for at undgå det?
Når han skal sove om aftenen vugger vi ham i armene, men nu er han ved at være for tung til at bære på sådan + det virker også nogle gange som om han ikke kan ligge ordentligt og finde ro og hvile i vores arme. Derfor vil vi gerne lære ham at falde i søvn i sengen. Vi har prøvet at sidde ved siden af sengen, synge godnatsangen og holde i hånd osv. men han forstår ikke, at han skal sove..
Hvordan for jeg så blidt som muligt lært ham at falde i søvn i sin seng?
I løbet af natten går det som regel fint med at jeg ligger og ammer ham for umiddelbart efter at lægge ham over i hans seng hvor han selv falder helt i søvn. Han vågner hver anden/tredje time om natten.
Jeg ønsker mig meget at få lidt længere søvn ad gangen, hvornår kan jeg gøre mig håb om det?
Venlig hilsen Trine