Sover godt om dagen men ...

23. juni 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Sover godt om dagen men ...

Kære Helen

Vores skønne datter er nu præcis 11 mdr gammel, kravler, rejser sig ved ting og er i det hele taget meget aktiv. Hun sover fantastisk om dagen, hvilket hun ellers ikke har gjort det meste af sit liv. Men de sidste par måneder har hun nærmest konsekvent sovet fra 8:30 til 10:30 og igen fra 13:30 til 15:30. Det er jo vidunderligt, MEN - til gengæld sover hun dårligt om natten.

Vi lægger hende til at sove om aftenen kl 19:30, men der går mindst en time, før hun sover. Hun tonser simpelthen rundt i sin seng, spjætter med benene, rejser sig, snakker osv. Og ind imellem græder hun, så vi må ind og lægge hende ned, give sut og sige godnat. Men også her kører hendes krop rundt, og så snart vi vender os fra sengen, begynder hun at rejse sig igen.

Jeg har tænkt den tanke, at hun måske ikke er træt nok, men så snart vi lægger hende ned og putter dynen om ...

Annonce

... hende, kører øjnene rundt i hovedet på hende og er ved at falde i - lige indtil hun ser ud til at komme i tanke om, at det da er for kedeligt at sove :)

Når hun så endelig sover (i går tog det fx 1 1/2 time), vågner hun ofte 3-6 gange i løbet af aftenen/natten og ofte siger hun godmorgen kl 5, nogle gange 5:30 - altid før 6. Derfor er hun dødtræt, når kl nærmer sig 8 om morgenen. Jeg forsøger så at strække hende til 8:30.

Hun spiser godt i løbet af dagen og drikker 150-200 ml MME, før hun skal sove.

Sover hun for meget i løbet af dagen? Bør vi ændre på hendes rytme? Er det bare en fase med den nattesøvn? Giver natflasken hende uro i kroppen?

Jeg holder hende hjemme, til hun er 17 mdr gammel, så hun bestemmer selv, hvornår hun står op og bliver sjældent vækket fra lure, fordi vi skal noget. Så den rytme hun har, har hun selv fundet ind i.

Tak for din hjælp!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor