Brev:
Søvn om natten - 4 mdr.
6. juni 2010
Alder:
4 mdr.
Søvn om natten - 4 mdr.
Kære Helen
Min datter får nu kun flaske og spiser mellem 160 og 230 ml pr. måltid - 5-6 gange dagligt.
Hun vågner som regel kl. 5 (+/- 30 min) og er lys vågen. Hun ligger og snakker inde i tremmesengen og efter 5 min, går jeg ind efter hende, da jeg ikke kan sove for det. Her får hun så en flaske og kommer herefter ned imellem os og ligge. Nogle gange sover hun 20-30 min mere, men for det meste er hun meget vågen og ligger og snakker og hiver os i næsen :)
Hun bliver så som regel puttet mellem kl. 8 og 9 og sover her 3-4 timer. Er vågen 2½-3 timer og puttes igen til eftermiddagslur. Her sover hun mellem 1½ og 3 timer. Vågner som regel ved 17-18 tiden og er ikke klar til at blive puttet for natten før kl. 20/21. Hun er simpelt hen for vågen.
De fleste nætter, kan hun nøjes med sutten, hvis hun vågner om natten, men bliver hun ved med at spytte den ud, giver jeg hende flaske.
Vi har prøvet det her med at lade hende få en powernap på 30 min først på aftenen, men så må vi vække hende og hun er IKKE til at få i seng før kl. 22/23, så det fungerer ikke rigtig for os.
Mit spørgsmål er:
Får hun nok søvn, når hun sover ved 21 tiden og er vågen igen kl. 5??
Og hvordan får jeg hende til at sove længere om morgenen?? evt. til kl. 6 bare?
Hun er en glad lille pige på 67 cm og omkring de 7 kg. Er vågen og livlig, har fundet sine tæer og er rigtig stærk i nakke og ryg. Har ikke maveproblemer (har før i tiden døjet meget med luft i maven) og græder sjældent.
Hun ligger i sin tremmeseng på eget værelse og har sin faste sove kammerat (nusseklud) oh sut når hun skal sove.
Venlig hilsen
Louise