Søvn om natten - 4 mdr.

6. juni 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Søvn om natten - 4 mdr.

Kære Helen

Min datter får nu kun flaske og spiser mellem 160 og 230 ml pr. måltid - 5-6 gange dagligt.

Hun vågner som regel kl. 5 (+/- 30 min) og er lys vågen. Hun ligger og snakker inde i tremmesengen og efter 5 min, går jeg ind efter hende, da jeg ikke kan sove for det. Her får hun så en flaske og kommer herefter ned imellem os og ligge. Nogle gange sover hun 20-30 min mere, men for det meste er hun meget vågen og ligger og snakker og hiver os i næsen :)

Hun bliver så som regel puttet mellem kl. 8 og 9 og sover her 3-4 timer. Er vågen 2½-3 timer og puttes igen til eftermiddagslur. Her sover hun mellem 1½ og 3 timer. Vågner som regel ved 17-18 tiden og er ikke klar til at blive puttet for natten før kl. 20/21. Hun er simpelt hen for vågen.

De fleste nætter, kan hun nøjes med sutten, hvis hun ...

Annonce

... vågner om natten, men bliver hun ved med at spytte den ud, giver jeg hende flaske.

Vi har prøvet det her med at lade hende få en powernap på 30 min først på aftenen, men så må vi vække hende og hun er IKKE til at få i seng før kl. 22/23, så det fungerer ikke rigtig for os.

Mit spørgsmål er:

Får hun nok søvn, når hun sover ved 21 tiden og er vågen igen kl. 5??

Og hvordan får jeg hende til at sove længere om morgenen?? evt. til kl. 6 bare?

Hun er en glad lille pige på 67 cm og omkring de 7 kg. Er vågen og livlig, har fundet sine tæer og er rigtig stærk i nakke og ryg. Har ikke maveproblemer (har før i tiden døjet meget med luft i maven) og græder sjældent.

Hun ligger i sin tremmeseng på eget værelse og har sin faste sove kammerat (nusseklud) oh sut når hun skal sove.

Venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.