Brev:
Sover dårligt om natten - 10 mdr.
5. juni 2010
Alder:
10 mdr.
Sover dårligt om natten - 10 mdr.
Kære Helen
Vores søn på 10 mdr. sover meget dårligt om natten og har gjort det siden han blev født. De første næsten 4 mdr. af hans liv havde han kolik med mange lange skrigeture både nat og dag. Derefter gik det over til rigtig mange opvågninger natten igennem, men ikke de samme skrigeture, og det er det han stadig gør idag.
Iøjeblikket er han nede på at vågne mellem 5-10 gange i løbet af natten ca. en til to gange hver anden time. Når han vågner ligger han tit med lukket øjne og smågræder. Nogle gange er det nok at give ham en sut eller lidt vand, men andre gange tager det lidt længere tid at få ham til at falde til ro igen.
Han ligger på sit eget værelse. Vi har nætter indimellem, hvor han sover ca 4 timer i streg midt på natten, men så vågner han tilgengæld mange gange på hver side af de 4 timer.
Han har en del luft i maven og mange gange når han vågner prutter han. Han får movicol til at holde hans mave igang og så har han afføring ca 3 gange i døgnet. Der kommer ikke så meget af gangen men konsistensen er fin.
Jeg synes han spiser godt i løbet af dagen. Hans kost ser ca. sådan ud:
Morgen: Havregrød med frugtmos i + sødmælk
Formiddag: halv bolle med smør eller frugtfuldkorn + vand
Frokost: rugbrød m leverpostej, makrel eller andet + sødmælk
Eftermiddag: en halv bolle med smør + frugtstykker + vand
Aftensmad: Det samme mad som os f.eks. Lasagne med grønsager, boller i karry eller kartoffelmos + sødmælk
Amning: aften + sen aften
Mit spørgsmål er om du har nogle gode råd til, hvordan vi får ham til at sove bedre og årsagen til at han sover så dårlig?
Vi er ved at være godt trætte og håber du har nogle gode råd.
Hilsen