Brev:
Meget træt dreng
27. maj 2010
Alder:
4 år, 6 mdr.
Meget træt dreng
Kære Helen.
Tusind tak for dit svar vedr. vores datter og hendes maveproblemer. Vi har fundet ud af, at hun er laktoseintolerant, og det har hjulpet gevaldigt at holde mælkesukker fra hende ;-) Skønt. Derudover har hun også fået lagt dræn, så hun er nu i top form. Stakkels lille pige - lidt hårdt ramt.
Jeg lidt forskellige spørgsmål. Det første omhandler vores søn på 4 1/2 år. Jeg henter ham ca. kl. 15 i børnehaven, og han er hver dag SÅ træt - glad men træt. Han elsker sin børnehave og har nogle meget søde legekammerater, som han også ser privat. Trætheden kan ikke skyldes, at han er ked af det i børnehaven. Vores eftermiddag ser således ud:
Kl. 15 Jeg henter ham efter at have hentet lillesøster.
Kl. 15.30/15.45 Han får aftensmad - altid meget sulten trods frugt/boller om eftermiddagen i børnehaven. Afhængig af vejret er vi ude og lege efter aftensmaden.
Kl. 18.15/18.30 Vi gør ham klar til at komme i seng.
Kl. 19 Han sover efter godnathistorie og en lille snak om dagens hændelser.
Jeg ved, at han cykler rigtig, rigtig meget i børnehaven. De er ude hver dag. Når de er inde, er han meget til lego eller togbane. Det er en lille børnehave med ca. 15-18 børn.
Er denne træthed normal for en dreng på hans alder? Det
har stået på i ca. 1 1/2 år.
Begge børn får varieret kost - desværre ikke nok grøntsager men det plejer jeg at blende i fx. kødsaucen, så de ikke opdager det :-) Fisk får de en gang om ugen plus fiskepålæg (især lillesøster). Storebror er ikke vild med det :-(
Vitaminpille plus fem dråber ekstra D vitamin - er dette tilstrækkeligt? Begge børn er mørkhåret og bestemt ikke "en typisk lys dansker" ;-)
Undskyld hvis min mail virker meget forvirrende.
Venlig hilsen
Mor