Brev:
Står tidligt op - hvordan ændrer vi det?
21. maj 2010
Alder:
10 mdr.
Står tidligt op - hvordan ændrer vi det?
Hej Helen
Min søn er 10 mdr, min datter 25 mdr.
Min søn er meget energisk og sover for lidt (hvis du spørger mig)
Hans dagrytme ser således ud:
05.30 vågner og vi står op.
06.00 havregrød
07.30 Bliver afleveret i dagpleje
08.15 - 09.00 Sover en kort formiddagslur
09.00 Formiddagsmad
11.00 frokost
11.30 Flaske med modermælkserstatning 150ml
12 - 14.30 Sover eftermiddagslur
14.00 eftermiddagssnack
17.30 aftensmad
19.30 Flaske med mm 150 ml
Han står så i tremmesenge og "holder fest" i 1 time til 1½. Han er ikke sur eller græder, men vi forsøger at gå derind hver 5. min og ligge ham ned.
Han sover altså fra kl. 20.30-21.00 til kl. 05.30, hvilket vi syntes er for lidt og at der er tidligt at han står op. Hvordan får vi ham til at sove lidt længere - måske til 06.15-06.30.??
Vi tænker også at hans eftermiddagsflaske skal til at fases ud.?
Hilsen