Brev:
Søvn og kost.
9. maj 2010
Alder:
9 mdr.
Søvn og kost.
Hej igen Helen,
Jeg skriver igen med det tilbagevendende spørgsmål:
Hvornår kan jeg forvente at min dreng sover igennem?
Jeg har forsøgt at følge din sidste mad/døgnplan, men den passer simpelthen ikke på min dreng, Vitus.
Vitus bliver lagt i vores seng kl 19.00 får bryst og sover omkring 19.30. (kommer over i egen seng, når vi går i seng) Han vågner, som regel flere gange i løbet af natten, prøver kun at give ham bryst en enkelt gang i løbet af natten. (Vitus bruger ikke sut).
Han vågner kl 5.00 får bryst, nogle gange kan jeg få ham til at sove en time mere.
Kl. 7.30 tilbydes han grød - det spiser han aldrig, og på det tidspunkt er han allerede meget træt,
Kl 8.30 kan han ikke længere. Han ammes. Han sover en time og tilbydes her igen kl. ca 10.00 grød med frugtmos - spiser lidt, har ofte bedre held med lidt banan.
Kl. ca 12.00 frokost og lur. Frokosten plejer at gå meget godt. Her spiser nogenlunde det sammen, som min store dreng på 24 mrd - rugbrød, pasta, avokado, frugt o.lign.
Kl. ca 15.00 - 15.30 spiser han lidt eftermiddagsmad, sover som regel den sidste lur her omkring den varer en times tid.
Kl 17.00 17.30 spiser vi aftensmad
Kl. 19.00 gøres begge drenge klar til natten, Vitus får bryst og sover ca. 19.30.
Er netop begyndt at nedtrappe hans amning, men tænker om han får nok mad i løbet af dagen..
Tænker om han måske skulle tilbydes lidt godnat grød ved seks tiden..
Vores store sov igennem ved seks måneders alderen, så drømmer om at Vitus også snart vil sove mere..
Mon mælkebehovet er dækket ind, er det ikke ca 500ml på nuværende tidpunkt? vi er også begyndt med lidt sødmælk, men der kommer vist ikke så meget indenbords.
Håber du igen vil sende et forslag til en plan, kan ikke finde en inden for hans alder. Jeg går p.t hjemme med hans storebror, som er 24 mrd. så prøver, at de kan synkron spise/sove - da det ellers er for sejt.
Endnu engang tak og tillykke med bogen.
Mange hilsner,
Karina