Brev:
Bekymret for om min søn sover for lidt
23. april 2010
Alder:
12 mdr.
Bekymret for om min søn sover for lidt
Hej Helen.
Jeg er bekymret for om min Jonathan får for lidt søvn. Og kan ikke rigtigt se hvordan det kan løses.
Han er startet i vuggestue, stor-trives, er meget glad og aktiv, når han er der. Han sover fra kl. ca 19.15 om aftenen til 05-05.30 om morgenen. Desværre meget tidligt, synes han forældre. Han får for det meste 10 timers søvn om natten. Og han sover fint, omend vi giver ham sut eller vand 2-5 gange.
Om morgenen prøver min mand at få ham til at sove mere ved at lægge ham på sin mave. Det lykkes nogen gange. (Hvis JEG forsøger vil han bare op og lege og i gang med dagen:-))
I Vuggestue sover han kun en lur, desværre. Jeg tror gerne han ville sove to. Men de har ikke mulighed for at lægge ham til at sove to gange. De har ikke mulighed for at lægge børnene ude, så det eneste der er mulighed for, er at han kan "ligge" i en klapvogn på stuen, men det bliver kun til max. 20 minutters lur, hvis de overhovedet kan få ham til at sove på den måde. De vil ikke lade ham sove længere, for så kan han ikke sove igen kl. 12, når de skal sove middagslur. Der sover han to timer nogen gange lidt mindre, og jeg tror de vækker ungerne kl. 14, fordi de skal videre med dagens program.
Det vil sige Jonathan får 12 timers søvn i døgnet. Er det ikke for lidt, når han er 1 år. Han virker meget træt sidst på dagen og vil ofte ikke rigtigt spise så meget aftensmad, fordi han er for træt tror jeg. Vi spiser 17.30.
Tror du jeg skal forsøge at give ham en lur, når jeg har hentet ham fra vuggestue ved 15.30-16 tiden, eller vil det ødelægge nattesøvnen??
Eller har du andre gode ideer??
Han er generelt meget veltilpas og meget fysisk aktiv, glad og "talende".
Kærlig hilsen
Stine