Brev:
Ændrede sovevaner
16. april 2010
Alder:
9 mdr.
Ændrede sovevaner
Kære Helen
Min datter er nu blevet 9 mdr og er endelig ved at være rask. Hun har været mere eller mindre syg i over 2 mdr hvor vi til sidst fandt ud af at hun havde en infektion, hun ikke kunne komme af med. Nu er hun på penicillin og er ved at være glad og frisk igen.
Problemet er at hendes sovevaner er blevet ændret pga sygdom. Hun vågner mange gange i løbet af natten og får stadig en flaske - desværre ret tidligt mellen 12 og 1. Er det ok? Hun er en stor pige som ikke mangler noget.
Igennem sygdomsperioden kom hun ofte op til mig i løbet af natten, da jeg ellers ikke fik sovet, og jeg fornemmer, at hun måske vågner fordi hun vil sove hos mig. Hvad kan jeg gøre for at få hende til at sove længere i egen seng (hun sover på eget værelse tæt på vores)? det gør ikke noget at hun kommer op i løbet af natten men nogle gange er klokken kun 11.30!
Som noget nyt er hun nu i løbet af denne uge begyndt at være vågen mellem 20 - 50 min hver nat hvor hun ligger og pludrer og kører bus og det forstyrrer også vores søvn, er det noget du har hørt om før og hvad kan jeg gøre for at få hende til at sove videre? hvis hun er i min seng slukker jeg bare lyset og hun pludrer til hun falder i søvn igen, MEN hvis hun er i egen seng græder hun når hun vågner.
Vi trænger alle til noget søvn så jeg håber du har nogle gode råd til mig
Med venlig hilsen
Susanne