Ændrede sovevaner

16. april 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ændrede sovevaner

Kære Helen

Min datter er nu blevet 9 mdr og er endelig ved at være rask. Hun har været mere eller mindre syg i over 2 mdr hvor vi til sidst fandt ud af at hun havde en infektion, hun ikke kunne komme af med. Nu er hun på penicillin og er ved at være glad og frisk igen.

Problemet er at hendes sovevaner er blevet ændret pga sygdom. Hun vågner mange gange i løbet af natten og får stadig en flaske - desværre ret tidligt mellen 12 og 1. Er det ok? Hun er en stor pige som ikke mangler noget.

Igennem sygdomsperioden kom hun ofte op til mig i løbet af natten, da jeg ellers ikke fik sovet, og jeg fornemmer, at hun måske vågner fordi hun vil sove hos mig. Hvad kan jeg gøre for ...

Annonce

... at få hende til at sove længere i egen seng (hun sover på eget værelse tæt på vores)? det gør ikke noget at hun kommer op i løbet af natten men nogle gange er klokken kun 11.30!

Som noget nyt er hun nu i løbet af denne uge begyndt at være vågen mellem 20 - 50 min hver nat hvor hun ligger og pludrer og kører bus og det forstyrrer også vores søvn, er det noget du har hørt om før og hvad kan jeg gøre for at få hende til at sove videre? hvis hun er i min seng slukker jeg bare lyset og hun pludrer til hun falder i søvn igen, MEN hvis hun er i egen seng græder hun når hun vågner.

Vi trænger alle til noget søvn så jeg håber du har nogle gode råd til mig

Med venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)