Stadig natterod...

5. april 2010

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Stadig natterod...

Hej igen...

Nyt spørgsmål -ny mail;-)

Hvordan får vi ham til at sove?

I forlængelse af min mor-syge dreng med øre-problemer, så har du tidligere skrevet bl.a. at kroppen husker den smerte han har levet med i 6 måneder og at vi skulle trappe nat-flasker ned fra 800 til 400 ml.

Det har vi gjort siden du skrev det. Men han vågner stadig rigtig ofte -fx. de sidste dage under en time efter putning. Så efter maks to timer, hvilket gentager sig natten lang. Op typisk kl. 6. (Vi troede sommertid skulle blive løsningen, men det var kun 1-2 morgener....?? Trods lidt senere i seng)

Vi har følt os nødsaget til at knække de to flasker á 200 ml. over, så han får dem af flere omgange for at få noget søvn. ...

Annonce

...

(Forsøgte over 3-4 dage at undgå natflaske ml. 24-4. Vi sov ikke i flere timer ad gangen og til sidst virkede han virkelig virkelig sulten... desuden nærmede vi os det tilladte spise-tidspunkt)

Han har IKKE lyst til at ligge med bamse eller en af mine nat-trøjer. Han bliver sur over de er der. (Disse dage er han dog utroligt glad for min mascara... Så overvejer at bruge den!)

Vi putter i hans egen seng, men han kommer over til os ca. fra midnat.

Har du nogle råd? Hvordan lærer han at sove? Tror du det kan skyldes noget der genere ham? det har stået på siden han var 4 måneder gammel.

Han har stadig betændelse i øret men ørelægen siger der ikke er tryk = dermed burde han ikke have smerter.

Venligst fra Makke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.