Skriger sig i søvn!

3. april 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Skriger sig i søvn!

Hej igen:)

Så er der et nyt problem.....

Lige en lille opsummering. Er ikke startet på ske-mad i nu men er begyndt at give en del mme, og det er selvfølgelig resulteret i at jeg ikke har ret meget mælk tilbage.

Jeg tilbyder mælk fra brystet ved hver måltid, men ofte ender det med at Ella bliver utilfreds fordi det går for langsom, og så får hun mme. Så har det egentlig ok med at stoppe da hun acceptere flasken fuldt ud, selv om det er lidt vemodig efter så hård en kamp, men kan ikke forlange at hun vil begge dele.

Hun sover forsat godt, men skal have hjælp til at falde til ro hvor hun førhen selv kunne falde i søvn. Om dagen sover hun i barnevogn udenfor og der kan jeg køre hende lidt frem og tilbage hvis hun ikke selv finder ro.

Men så er problemet når hun skal puttes om ...

Annonce

... aftnen. Hun sover i hendes tremmeseng inde på sit eget værelse, og det er først inde for de sidste par uger der har været problemer.

Med det samme vi kan se at hun er ved at være træt pusler vi, sidder i gyngestol og synger et par sange, så bliver hun lagt i sengen også kigger hun lidt rundt og ser glad ud, og lidt efter begynder hun at græde rigtig voldsomt.

Vi prøver at trøste hende når hun ligger i sengen men det er umuligt, så tager vi hende op igen også smiler hun. Men det er ikke fordi hun ikke er træt for hun gaber og gnider sig i øjne, også prøver vi igen og det samme sker! Kan ikke rigtig se hvad vi kan gøre, men det er ikke til at holde ud at hun skal skrige sig selv i søvn, håber du har nogle gode råd:) Hun er ellers en rigtig glad pige der smiler og griner.

Hilsen Joan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder