Utryg dreng om natten

15. marts 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Utryg dreng om natten

Hej Helen

Har et spørgsmål vedr. min dreng på 3 år. Han er blevet så utryg om natten. Vi sørger for at have lys tændt på hans værelse, men han søger stadig ind til os.

Dette er selvfølgelig helt okay, og jeg vil meget gerne give ham den tryghed, han åbenbart har brug for lige nu. Han er startet i børnehave for et par mdr siden, og kan mærke det har ændret hans adfærd lidt. Han er mere vild og højrystet, og udfordrer os en del på vores tålmodighed.

Hele problemstillingen i det med han kommer til os om natten, ligger i, at jeg er gravid med vores 3. ...

Annonce

... barn. Og jeg ved fra de andre gange, at amningen fylder meget også om natten. Derfor er det lidt et problem han kommer hver nat. Jeg skal først føde til september, men det er vigtigt for mig, at min søn ikke føler sig tilsidesat, når den lille kommer, så derfor vil jeg høre, om der overhovedet er noget, vi kan gøre for at hjælpe ham, med sin utryghed? Så han igen kan føle sig tryg på sit værelse..

Kan mærke det fylder meget i mit hoved, fordi jeg ikke vil svigte nogle af mine børn:o(

Håber du kan hjælpe med lidt gode råd.

Mange hilsner

En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger