Brev:
Har aldrig sovet mere end 3-4 timer i træk
12. marts 2010
Alder:
9 mdr.
Har aldrig sovet mere end 3-4 timer i træk
Hej Helen,
Vores dreng er nu 9 mdr. og han vågner forsat om natten - pt. er det umuligt at få ham til at sove igen uden at han får lov at ligge ved brystet.
Jeg ved, at jeg skal skære ned til 2 amning i døgnet nu og jeg syntes det virker helt umuligt i den periode vi pt. er inde i.
Han kommer i seng kl. 19.30, da han er meget træt. Han bliver ammet i værelset og lagt på en madras imellem nogle dyner, som han putter sig op af. Dette da han nægter hans egen seng - forsøger jeg at ligge ham i den, så skriger han til, at jeg tager ham op igen og ligger ham på madrassen!
Iaftes vågnede han så kl.22.30 og var så ulykkelig, at han skreg og blev ved med at skrige og nærmest umulig at komme i kontakt med. jeg tog ham op med det samme og forsøgte at trøste ham. Men han forsatte - til sidst tog jeg ham med op i stuen, hvor jeg gik rundt med ham og jeg forsøgt at vække ham for at få ro på. Det var først da jeg lagde ham til brystet, at det stoppede. Han skreg virkelig igennem. Har han marreridt eller?
Han vågner flere gange om natten og til trods for at vi havde stoppet natteamningerne, så er det som om, at det er det eneste, han søger så snart han vågner og starter skrigeriet.
Han vejer næsten 13 kg. spiser 3 store måltider og 2 mellemmåltider om dagen. Han drikker vand og bliver så ammet kl.20.00 - igen kl. 23.00 også kl.4.00. tidl. morgen.
Han har aldrig sovet mere end 3-4 timer i træk.
Han kravler flittigt og er et meget aktivt barn. Han er over alt og i alt. Han er blevet bedre til at sove om dagen (ca.3 timer i alt dagligt). Han er ikke vild med fremmede og er meget glad for hans mor. Det skal nok også nævnes, at vi sover sammen, da jeg ikke orker, at være så meget oppe om natten. Jeg fornemmer at han har brug for trygheden.
Hilsen
En træt mor
Han fylder 9 mdr. på søndag.