Har aldrig sovet mere end 3-4 timer i træk

12. marts 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Har aldrig sovet mere end 3-4 timer i træk

Hej Helen,

Vores dreng er nu 9 mdr. og han vågner forsat om natten - pt. er det umuligt at få ham til at sove igen uden at han får lov at ligge ved brystet.

Jeg ved, at jeg skal skære ned til 2 amning i døgnet nu og jeg syntes det virker helt umuligt i den periode vi pt. er inde i.

Han kommer i seng kl. 19.30, da han er meget træt. Han bliver ammet i værelset og lagt på en madras imellem nogle dyner, som han putter sig op af. Dette da han nægter hans egen seng - forsøger jeg at ligge ham i den, så skriger han til, at jeg tager ham op igen og ligger ham på madrassen!

Iaftes vågnede han så kl.22.30 og var så ulykkelig, at han skreg og blev ved med at skrige og nærmest umulig at komme i kontakt med. jeg tog ham op med det samme og forsøgte at trøste ham. Men han forsatte - til sidst tog jeg ham med op i stuen, hvor jeg gik rundt med ham og jeg forsøgt at vække ham for at få ro på. Det var ...

Annonce

... først da jeg lagde ham til brystet, at det stoppede. Han skreg virkelig igennem. Har han marreridt eller?

Han vågner flere gange om natten og til trods for at vi havde stoppet natteamningerne, så er det som om, at det er det eneste, han søger så snart han vågner og starter skrigeriet.

Han vejer næsten 13 kg. spiser 3 store måltider og 2 mellemmåltider om dagen. Han drikker vand og bliver så ammet kl.20.00 - igen kl. 23.00 også kl.4.00. tidl. morgen.

Han har aldrig sovet mere end 3-4 timer i træk.

Han kravler flittigt og er et meget aktivt barn. Han er over alt og i alt. Han er blevet bedre til at sove om dagen (ca.3 timer i alt dagligt). Han er ikke vild med fremmede og er meget glad for hans mor. Det skal nok også nævnes, at vi sover sammen, da jeg ikke orker, at være så meget oppe om natten. Jeg fornemmer at han har brug for trygheden.

Hilsen
En træt mor
Han fylder 9 mdr. på søndag.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine