Brev:
Vågen i 1 til 2 timer om natten
7. februar 2010
Alder:
10 mdr.
Vågen i 1 til 2 timer om natten
Hej Helen.
Mit spørgsmål er vedr. min søn Xander på 10 måneder.
Jeg har ammet Xander indtil for ca. 3 uger siden. Min mælkeproduktion var gået meget ned og Xander var begyndt og sige nej til brystet. Så vi gik over til flaske. Det går fint og han vågner meget mindre om natten.
Men for ca. en halv uge siden er han begyndt ikke at ville sove videre, når han får en flaske der ved en 4 tiden. Han kan finde på at ligge vågen i 1 til 2 timer. Han rejser sig op i sengen og brokker sig længe, indtil jeg går hen og ligge ham ned. Men det vil han ikke, han græder og skyder ryg. Jeg sidder længe hos ham, nusser ham synger osv. Men han vil ikke lukke øjnene og han prøver at rejse sig op flere gange. Så prøver jeg og ligge ham over i vores seng, men det går ikke. Han ligger og river mig i håret, spytter sutten ud og snakker. Selvom han er monster træt ligger han vågen. Så kommer han over i sin egen seng igen og så er jeg begyndt og blive ret så utålmodig. Jeg skælder ud og siger at han skal ligge sig ned og godnat. Til sidst er han så træt at han gir op og ligger sig til at sove.
Hvorfor vil han ikke sove videre? Problemet er at han er så træt om dagen, når han laver det her nummer. Hvad kan vi gøre?
Hilsen Sille