Brev:
Sove længere om morgenen - 11 mdr.
4. februar 2010
Alder:
11 mdr.
Sove længere om morgenen - 11 mdr.
Hej Helen,
Min dreng er nu 11 måneder gammel og er generelt en rigtig dejlig og glad dreng i super trivsel, så ingen klager der. Som jeg tidligere har skrevet til dig om vågner han dog meget tidligt om morgenen. pt. oftest ved 5.30 tiden, men i dag allerede ved 4.30 tiden. Jeg vil gerne have noget hjælp/input til hvordan vi får han til at sove lidt længere om morgenen - hvis det er muligt og realistisk.
Normalt står vi op med ham omkring kl. 5.30 eller tager ham med ind i vores seng for at se om han vil sove videre men det vil han aldrig.
I dag da klokken var 4.30 stod han op inde i sin seng og hoppede da min mand kom ind. Vi forsøgte at få ham til at sove i 1½ time uden held og med en hysterisk dreng. tilsidst blev klokken 6 og vi gav op og stod op. måske er i dag bare en eftervirkning af at han gennem de sidste 3 dage har været syg og har haft høj feber. I går var den første feberfrie dag.
Vores rytme er således:
kl. 5.30/6 står op og han får et lille glas sødmælk
kl. 6.30/7 får havregrød med frugtmos og vand i kop
kl. 8.30 får frugt og et lille glas sødmælk
kl. 9 sover formiddagslur i 1½ time
kl. 11.30 frokost- rugbrød med diverse pålæg og vand i kop
kl. 13.30 frugt og/eller en bolle med smør og lidt mælk
kl. 14 sover eftermiddagslur i 1½ time
kl. 17.30 spiser aftensmad - hvad familien får suppleret med diverse kogte grønsager/pasta han selv kan sidde og spise, vand i kop
kl. 19 en lille portion grød og lidt mælk i kop
kl. 19.30 puttes og sover ofte uden forstyrrelser til 5.30. indimellem hører vi ham 1-2 gange i løbet af natten pludre men han lægger sig til at sove igen og indimellem skal vi ind og give ham sutten 1 gang i løbet af natten, og så hænder det selvfølgelig også engang imellem at han laver ballade som i nat
Han er ikke startet i vuggestue endnu pga. ventetid men er hjemme med sin far. Skal han snart ned på en lur dagligt? eller har du andet input?
Venlig hilsen