Rejser sig op igen op igen

1. februar 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Rejser sig op igen op igen

Hej Helen

Tak for dit sidste svar.

Vores søde og glade datter er begyndt at være rigtig svær at få til at sove.

Normalt giver vi hende en flaske mme 150 ml. ca. kl. 19.30, mens hun sidder ved os, vi synger en lille sang, får hende til at slappe af , lægger hende i sin seng og nusser hende lidt til hun sover. Det tager normalt 15-20 min. Sover for det meste igennem fra 20-06.

Nu kan kan vi næsten ikke nå at få hende lagt, før hun vender sig om, op på alle fire og op at stå ved træmmerne. Så står hun der og råber lidt og hvis det tager for lang tid inden vi kommer, begynder hun at græde. Vi ...

Annonce

... tager hende op, får hende til at falde til ro. Men så snart vi ligger hende ned, rejser hun sig igen. Vi har prøvet at ligge hende og gå ud af værelset. Så græder hun helt vildt, til vi kommer igen, ligger hende ned osv osv osv...

Så nu er vanen endt med at vi sidder med hende til hun falder i søvn og derefter ligger hende ned i sin seng. Det tager ca 45 min.

Du skal også vide at hun startede i dagpleje for tre uger siden og at hun øver sig meget i at kravle og gå. Hos dagplejeren skal hun sove ca en time mellem kl 8-9 og middags luren skal vare til hun vågner, dvs 2-3 timer.

Venlig hilsen Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder