Sove igennem uden mad

4. januar 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sove igennem uden mad

Hej Helen

Tak for dit super svar ang. hvordan jeg kom igang med skemad, og det går stille og roligt fremad.

Nu er mit spørgsmål i forhold til søvn.

Jeg kan sige at jeg stadig ammer og siden nytår er startet op med skemad og kører det efter den plan du gav som svar og det fungerer ok og hun spiser oftest mest til aften, når vi alle sidder til bords.

Min datter bliver lagt i seng ca. kl. 20 så vågner hun så kl. ca 24- 01 hvor hun bliver ammet i vores seng ca 30 min., hun bliver derefter lagt i seng igen og vågner så igen kl ca 2.30 bliver ...

Annonce

... igen ammet mellem 10- 20 min. bliver lagt i seng igen og vågner så igen kl ca 6 hvor hun igen bliver ammet lidt men falder hurtigt i søvn ved bryst, bliver lagt i seng igen og sover til ca 7.15.

Hver gang hun vågner prøver jeg at putte og trøste hende osv uden at tage hende op men hun græder og skriger voldsomt og er stærkt utilfreds indtil hun ligger ved brystet. Er det for tidligt hun kan sove igennem uden mad? Er der noget som vi kan gøre for at min datter kan få flere sammenhængende timers søvn?

På forhånd tak for hjælp.

Med venlig hilsen
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.