Brev:
Træt mor søger råd om nattesøvn - 11 mdr.
3. januar 2010
Alder:
11 mdr.
Træt mor søger råd om nattesøvn - 11 mdr.
Kære Helen.
Jeg håber du kan give mig nogle gode råd, er efterhånden ved at være desperat.
Oliver bliver 1 år d. 26/1-10. Han starter først i dagpleje d. 25/1-10.
Han har i de sidste 3-4 mdr sovet meget dårligt om natten. Han blir puttet i sin egen seng kl. ca 19.30-20.00, efter han har fået en flaske (Jeg sidder ved siden af sengen og nusser og synger en sang for ham, sover efter 15-30 min) her sover han så til ca. kl. 22.30 hvor han vågner. Her giver jeg ham endnu en flaske og han sover videre i sin egen seng.
Her sover han så ca. til kl 00.30 hvor han vågner og rejser sig op i sin seng og græder. Så putter jeg ham, hvorefter han nu vågner med ca. 1 times mellemrum. Tilsidst giver jeg op og tager ham over i vores seng. Her sover han helt op af mig til kl. 7.30-8.00.
I nat har han for første gang sovet på eget værelse i håb om at det er fordi vi vækker ham. Men heller ikke dette hjalp. Efter at have været oppe flere gange opgav jeg ved 3 tiden, da jeg efterhånden ikke kan hænge sammen uden søvn.
Om dagen sover han 2 lure af ca. 1 time. Så det er jo ikke fordi han sover for meget i løbet af dagen.
Jeg er lidt bange for at han er blevet afhængig af mig for at sove. Hvis Olivers far går indtil ham når han vågner ved 22 tiden for at putte ham igen, bliver oliver simpelthen så ked af det at han først stopper med at græde når jeg går ind og tager over. Derfor har det altid været mig der har puttet ham og stået op om natten.
håber du kan finde rundt i det lange brev..
Har du nogen råd til hvordan vi får lært ham at sove videre om natten selv?
Med venlig hilsen
Olivers trætte mor