Træt mor søger råd om nattesøvn - 11 mdr.

3. januar 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Træt mor søger råd om nattesøvn - 11 mdr.

Kære Helen.

Jeg håber du kan give mig nogle gode råd, er efterhånden ved at være desperat.

Oliver bliver 1 år d. 26/1-10. Han starter først i dagpleje d. 25/1-10.
Han har i de sidste 3-4 mdr sovet meget dårligt om natten. Han blir puttet i sin egen seng kl. ca 19.30-20.00, efter han har fået en flaske (Jeg sidder ved siden af sengen og nusser og synger en sang for ham, sover efter 15-30 min) her sover han så til ca. kl. 22.30 hvor han vågner. Her giver jeg ham endnu en flaske og han sover videre i sin egen seng.

Her sover han så ca. til kl 00.30 hvor han vågner og rejser sig op i sin seng og græder. Så putter jeg ham, hvorefter han nu vågner med ca. 1 times mellemrum. Tilsidst giver jeg op og tager ham over i vores seng. Her sover han helt op af mig til kl. 7.30-8.00.

I nat har han for ...

Annonce

... første gang sovet på eget værelse i håb om at det er fordi vi vækker ham. Men heller ikke dette hjalp. Efter at have været oppe flere gange opgav jeg ved 3 tiden, da jeg efterhånden ikke kan hænge sammen uden søvn.

Om dagen sover han 2 lure af ca. 1 time. Så det er jo ikke fordi han sover for meget i løbet af dagen.

Jeg er lidt bange for at han er blevet afhængig af mig for at sove. Hvis Olivers far går indtil ham når han vågner ved 22 tiden for at putte ham igen, bliver oliver simpelthen så ked af det at han først stopper med at græde når jeg går ind og tager over. Derfor har det altid været mig der har puttet ham og stået op om natten.

håber du kan finde rundt i det lange brev..

Har du nogen råd til hvordan vi får lært ham at sove videre om natten selv?

Med venlig hilsen
Olivers trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.