Kan ikke selv falde i søvn - 4 mdr.

14. december 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kan ikke selv falde i søvn - 4 mdr.

Hej Helen

Det er gået helt i hårdknude med Rasmus' søvn.

Siden jeg skrev til dig sidst har han fået konstateret væske i begge ører og rød trommehinde på det ene. Han er hos ørelægen sat på antibiotika og det har hjulpet. Vi skal til tjek igen om 4 dage.

Jeg er også trappet næsten helt ud af amningen da min produktion var faldet drastisk og han derfor ikke tog på. Han var også begyndt at vågne 3-4 gange om natten - formentlig pga sult. Han er nu på NAN hovedparten af døgnet. Jeg ammer ham i søvn om aftenen, ammer 1 gang ila natten og ellers ikke - måske kun lige en lille hyggetår en enkelt gang ila dage. Han foretrækker efterhånden klart flasken. Og det har givet klart bedre søvn.

MEN han kan simpelthen ikke falde i søvn selv mere og bliver rasende ligegyldig hvornår vi lægger ham.

Ila dagen er han som regel oppe ca 1½-2 timer så bliver han pjevset, gubber sig i ansigtet, ser træt ud og vi lægger ham. Men næsten omgående han rammer madrassen går han i flitsbue og bliver skur. Han skriger ikke ulykkeligt men brokker sig meget. Lader vi ham ligge i vognen eller tremmesengen selv så begynder han efter 5-10 at skrige voldsomt - også selvom vi står ved ham og taler ...

Annonce

... beroligende, lægger en hånd på ham, giver sutten osv.

Om dagen er vi nødt til at gå ham i søvn i barnevognen og om aftenen er der stort set ikke noget der virker.

Om aftenen er han som regel vågen i lidt over 2 timer - så virker han træt. Jeg putter ham og de første 10 minutter ligger han som regel bare og roder lidt rundt men så bliver han sur ligesom beskrevet. Vi er nødt til at tage ham op efter 30 minutter da han på det tidspunkt er så sur at han er ved at vække Mikkel (vi har et lille meget lydt hus).

Vi tilbyder ham mad - han er ikke interesseret. Vi går rundt med ham på armen, leger meget stille med ham osv men han er fortsat meget pjevset. Dette kan stå på i timer. I går var han vågen i næsten 5 timer inden det lykkedes mig at amme ham i søvn. Vi har forsøgt med smertestillende efter råd fra ørelægen da det jo kan være ørene der driller, men det har ingen effekt på putningen.

Men det synes jeg jo ikke kan være rigtigt at det skal være så svært når han er 4½ måned efterhånden.

Spørgsmålet er hvordan vi lærer ham det for vi har prøvet at køre efter sovecoach's principper ila dagen men det ender altid med at han kører sig helt op i en spids.

Hjælp.

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far