Brev:
Søvn og flytning
19. november 2009
Alder:
11 mdr.
Søvn og flytning
Hej Helen
Vi har en dreng på 11 mdr og står og skal flytte om et par uger. I øjeblikket bor vi i en lille 2 værelses lejlighed, hvor han sover i vores seng. Han har sin egen seng, men den har aldrig været populær. Efter at vi er begyndt i skole har vores seng simpelthen været den letteste løsning og her vi får mest (men ikke meget) søvn.
Nu flytter vi til en 4 værelses, hvor vores mål er at han sover i egen seng, på eget værelse og at slutte aften og nat amningen, som jeg føler er ved at tage overhånd. Det bliver efterhånden oftere og oftere og han bliver så vred, hver gang jeg fjerner brystet.
Vi er lidt betænkelige ved, hvordan det hele skal gribes an og her kunne vi godt bruge nogle rigtig gode råd??
Det skal lige siges at han er en værre tryghedsnarkoman og han har nægtet at ligge alene lige fra han kom ud. Jeg har aldrig ladet ham ligge at skrige alene, man altid haft en hånd på ham. Skal jeg fortsætte sådan?
Vi forsøger så vidt muligt at holde ham oppe om aftenen, til han ikke kan mere (ca 20-21). Vi har erfaret at det er den nemmeste måde at få ham til at overgive sig til søvnen (efter amning). Det lykkes ikke hver gang og sommetider kommer han med ind i stuen igen, da det ikke nytter at kæmpe med ham. Vi har brugt den samme godnatsang i alle 11 mdr, så han er er ikke i tvivl, når vi synes at det er godnat tid. Alligevel har det ikke den store effekt på ham.
Han får vælling ved 10-11 tiden, som han som regel sover godt på indtil ca 2, hvor han med jævne mellemrum er begyndt at vågne efter brystet.
I dagplejen sover han som regel en god middagslur på 1-3 timer, så der er ingen problemer om dagen.
Har du ellers noget at sige til hans nattesøvn?
Jeg glæder mig til at høre fra dig
Med venlig hilsen