Brev:
Amning og sovevaner?
2. november 2009
Alder:
11 mdr.
Amning og sovevaner?
Hej Helen.
Tusind tak for dit svar til os for ca. en måned siden omkring vores søns døgnrytme og få ham til at sove om aftenen.
Vi har fået lavet fint om på hans rytme, så en typisk dag ser nu sådan her ud:
blir vækket ca. 6.45. får havregrød.
kl. 8 går vi hen til dagplejeren (hvor han er super glad for at være),der får han en halv bolle/ frugt ved 9 tiden
9.30. putte første gang.
10.30. blir vækket.
11.00 spiser de frokost.
13.00 jeg henter ham. han sover sin anden middagslur mellem 13-13.30 og så for det meste 2.5 time. til ca kl. 16. her får han så lidt mad. og så får han aftensmad ca. kl. 17.30-18.
Og så kommer vores putteproblem.
Vi prøver at ligge ham mellem 19-20. kommer an på hvor træt han er. men jeg er nødt til at amme ham for at få ham til at sove. og det ved jeg jo godt er en dårlig ide. det er bare det eneste der virker. og så virker det ikke engang altid første gang jeg forsøger, selvom han er super træt.
Jeg er selv kommet dertil hvor jeg ikke rigtig har lyst til at amme mere. men Malthe vil meget gerne ammes. jeg er bare kørt hel fast i det, og føler ikke rigtig jeg har mere mælk, men at han kun ligger der for tryghedens og hyggens skyld.
Ville det være okay at stoppe med at amme ham nu? og i så fald, skal han så have noget andet i stedet for?
Vi har prøvet at ligge ham ind i sengen uden at jeg har ammet først, men ligeså snart han ser sengen skriger han. og rejser sig op med det samme. vi prøver at nusse ham og vugge ham, men han græder meget ulykkeligt indtil vi tager ham op igen. og tit ender det med at jeg så ammer ham i søvn og han først sover mellem 20.30-21. han sover igennem de fleste nætter nu. så det er jo et skridt på vejen:)
håber du kan give os nogle putteråd, og du kan finde rundt i mit brev.
Med venlig hilsen
Malthes mor