Brev:
Døgnrytme?
26. oktober 2009
Alder:
5 mdr.
Døgnrytme?
Hej Helen
Nu skriver jeg igen for at få et godt råd;)
Liv er nu blevet 5 mdr gammel idag og trives fint.
Vi er begyndt med grød 1 gang dagligt hvilket går fint nogle dage og andre dage har hun ikk den store lyst. Men når hun får grød svigter hun flasken lidt sys jeg. Er det normalt? Hun virker ikk så sulten resten af dagen nogle gange.
Med hensyn til døgnrytme så plejer hun at vågne mellem 5-6 hvor hun ofte har lavet i bleen og må op og skiftes. Her virker hun ikke så sulten, men vi forsøger at give hende lidt men hun vil ikke sove videre. Det skyldes selvfølgelig at hun sover til nat kl 18 allerede.
For 1 mdr siden sov hun først til nat kl 20 men hun har ligepludselig reguleret det og tager den lange lur fra kl 18 - og nu hvor vi har stille uret en time tilbage, ja så sov hun igår allerede kl 5 til nat. Hvilket jo selvfølgelig resultere i at hun vågner meget tidligt.
Hvordan får jeg ændret dette så hun går til nat kl 20 igen. Jeg sys det er så synd at vække hende hvis hendes krop mener hun skal sove den lange lur på det tidspunkt. Vi forsøgte i går at vække hende kl halvseks men hun kunne knap holde øjnene åbne så vi lagde hende igen. Jeg gav hende en flaske i søvne kl 19.30 og hun vågnede så selv kl 1 og fik en flaske mere og sov så videre.
Vågnede så igen kl 4.30 og ville op, hvilket jeg godt forstå nu hun har sovet så længe.
Jeg kan bare slet ikke finde ud af hvordan jeg skal rykke det hele når hun kun sover 3 lure dagligt.
Hun får en tidlig lur mellem 8 - 8,30 (sover 1 time ca) derefter vågen 2 timer og sover så igen middagslur kl 11.30 (vågen 2 timer) og sover så igen 1 time. Efter de 3 lure så er det som om hun er indstillet til at sove til nat????????
HAr du et råd til hvad vi kan gøre ved det?
Og har du et forslag til hvordan en dagsrytme skal se ud med grød og MME - (mængde osv).
Hun spiser ikke meget i forvejen. Inden hun startede på grød fik hun ca 6 flasker af 150 ml og ikke altid hun spiser op.
Overvejer at forsøge med majsvælling til nat igen. Prøvede det 3 nætter i træk men det resulterede i meget tynd mave flere gange dagligt. så det stoppede vi med igen.
Hilsner fra Lise