Brev:
Opvågning om natten
5. oktober 2009
Alder:
10 mdr.
Opvågning om natten
Hej Helen.
Godt hjemvendt fra ferien - er der nu nye udfordringer i vores lille familie.
Jeg er for nyligt blevet knæopereret, og derfor har vi barnepiger på om dagen, da jeg ikke kan passe Sicilia. Det er jo klart en omvæltning for hende at hendes mor ikke kan lege med hende mm.
De sidste par nætter er hun begyndt at vågne kl 4 og tro at hun skal op. Hun bliver ammet der, og ville så normalt bare sove videre i vores seng, men nu vågner hun rigtigt og græder og vil ikke ligge ned. Hun vil kravle rundt og er slet ikke til at få til at falde til ro igen, selvom hun er enormt træt. Først når kl er 5 falder hun igen i søvn.
Er det normalt når hun er 10 måneder, eller er det hele den omvæltning som hun jo er havnet i, som gør at hun nu ikke kan sove?
Hun sover fra ca 20-20.30 og så til kl 6.15-6.45 og i løbet af dagen får hun 2 lure på i gennemsnit 1 1/4 time. Så jeg mener ikke det er fordi hun sover for meget.
Det ødelægger også lidt hendes humør om morgenen, fordi hun jo så mangler den times søvn når hun står op.
Håber du har nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Ditte