At falde i søvn af sig selv i barnevognen

21. september 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

At falde i søvn af sig selv i barnevognen

Kære Helen.

Tusind tak for dit sidste svar omkring den første grød. Det var meget informativt. Vi er nu gået i gang med grøden, og hun ser ud til at synes, det er spændende.

Jeg har lige et par hurtige spørgsmål, om hvordan vi får lært vores datter på 20 uger at falde i søvn af sig selv i barnevognen. Da hun var to måneder begyndte vi at trille hende, indtil hun rullede med øjnene og var lige ved at sove. Det virkede godt, og hun blev ret hurtig god til at ligge sig til at sove. Vi skulle kun trille i meget kort tid. Siden har vi jo haft en lang periode med urolighed, som du jo siger, er helt normalt for 3-4 måneders babyer, og da valgte vi simpelthen at køre hende i søvn.

Nu er vi så ved at være der, hvor jeg tænker, at vi godt kan begynde at øve igen. Og det er jeg så begyndt med på samme måde som før. ...

Annonce

... Men nu da hun er blevet det ældre, vil hun gerne ligge at kigge lidt, inden hun sover.

Derfor tænkte jeg, om det er okay, at jeg putter hende, og derefter afventer og ser, hvad der sker? Skal jeg gå, eller skal jeg blive i nærheden af barnevognen? Jeg har tænkt mig at begynde at trille, hvis hun begynder at protestere, men skal jeg holde, når hun tier stille, eller skal jeg fortsætte til hun er lige ved at sove. Skal hun have lov til at protestere lidt, inden jeg begynder at trille? Og i så fald at det går helt i hårdknude, er det så i orden jeg tager hende op og trøster hende? Hvis hun nu skulle vågne efter kort tid, kan jeg så bruge den samme metode igen?

Til sidst vil jeg gerne spørge om, det er en god ide at afskærme hende yderlige ved at hænge en stofble op foran?

På forhånd tak…

Med venlig hilsen
Lis

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.