Brev:
Søvn og mangel på samme - 1 mdr.
16. september 2009
Alder:
1 mdr.
Søvn og mangel på samme - 1 mdr.
Kære Helen.
Rasmus på 6 uger har meget svært ved at sove.
Han er ret nem at få til at falde i søvn - han skal vugges, køres eller bare have sutten så sover han. Det helt store problem er at få ham til at fortsætte i søvnen.
Ofte ila dagen falder han i søvn, sover 5-10 min for så at begynde at skrige i søvne og så vågner han og er meget ked af det. I går stod dette på i næsten 6 timer før end han endelig udmattet gik omkuld. Det er absolut ikke fordi han ikke er træt - tværtimod - han kan bare ikke finde ro. Jeg putter ham som regel når han har været vågen i 1½ time.
Hvis han ikke vågner efter de første 5-10 min så vågner han efter 45-60 min når han skifter søvnfase - her sker det samme han skriger i søvne og vågner så og er ked af det.
Det virker som om han har ondt men når jeg endelig får ham til at sove så er han glad når han vågner igen og er veludhvilet. Men hvad gør man lige i sådan en situation.
Det hjælper ikke med sut eller bryst. Han virker ikke sulten. Kører jeg ham i søvn skal jeg fortsætte med at køre eller vågner han omgående vognen står stille.
Råd modtages gerne.
Med venlig hilsen
Pia