Putning - svær at få til at sove

7. september 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Putning - svær at få til at sove

Hej Helen

Vi har en dejlig søn på 8 mdr. som vi kæmper for at få til at sove i øjeblikket. Han er meget fysisk aktiv og har lært at kravle for 2 ugers siden og rejser sig op af alle ting. Vi har et værre hyr, når han skal puttes. Der går ikke 2 sek. fra vi ligger ham, til han står op af tremmerne og snakker. Han bliver sur når vi så prøver at få ham ned.

Vi har prøvet at se om han kan køre sig selv træt, men det virker ikke. Vi har prøvet at ligge ham ned, når han rejser sig og sige godnat nu skal vi sove. Intet af det virker optimalt. Det tager meget lang tid før han er træt selv og ved den anden metode bliver han så ked af det og det ender med at vi tage ham op og vugge ham i søvn i vores arme. Han bliver så ked af det og det skærer i vores hjerter, at putningen skal være sådan.

Han får aftensmad kl 18 og bliver puttet kl 19. Der kan han simpelthen ikke mere. Vi har forsøgt at putte ham senere, for at se om det hjalp. Men det er samme cirkus vi skal ...

Annonce

... igennem.
Vi plejer at ligge os i vores seng først og gear lidt ned i halvmørke, men som det er i øjeblikket kan vi ikke rigtig lave et putteritual, når han kommer ned i sin egen seng. Han vrider og drejer sig og vil bare op og stå. Hvis han bare får lov til at stå er han glad, men drengen skal jo sove ;)

Vi har ikke samme problemer i barnevognen om dagen. Der sover han 7 ud af 10 gange uden problemer. Der er sengen (også om dagen) som vi ikke kan få ham til at sove i.

Ved ikke om det er relevant for det her spørgsmål, men han sover generelt ikke særligt godt. Han vågner 8-10 gang om natten, fra han bliver lagt til han vågner ved en 5-6 tiden om morgenen. Han sover dog for det meste videre, når han får sutten. (det er så ikke altid vi så kan det). Han får en flaske ved en 10-11 tiden.
Han sover 2-3 timer i løbet af dagen fordelt over 2-3 lure.

Jeg håber virkelig at du har nogle gode råd.

Ville også lige høre om hvor meget mme han skal have i sin alder?

Venlig hilsen
os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år