Brev:
Putning - svær at få til at sove
7. september 2009
Alder:
8 mdr.
Putning - svær at få til at sove
Hej Helen
Vi har en dejlig søn på 8 mdr. som vi kæmper for at få til at sove i øjeblikket. Han er meget fysisk aktiv og har lært at kravle for 2 ugers siden og rejser sig op af alle ting. Vi har et værre hyr, når han skal puttes. Der går ikke 2 sek. fra vi ligger ham, til han står op af tremmerne og snakker. Han bliver sur når vi så prøver at få ham ned.
Vi har prøvet at se om han kan køre sig selv træt, men det virker ikke. Vi har prøvet at ligge ham ned, når han rejser sig og sige godnat nu skal vi sove. Intet af det virker optimalt. Det tager meget lang tid før han er træt selv og ved den anden metode bliver han så ked af det og det ender med at vi tage ham op og vugge ham i søvn i vores arme. Han bliver så ked af det og det skærer i vores hjerter, at putningen skal være sådan.
Han får aftensmad kl 18 og bliver puttet kl 19. Der kan han simpelthen ikke mere. Vi har forsøgt at putte ham senere, for at se om det hjalp. Men det er samme cirkus vi skal igennem.
Vi plejer at ligge os i vores seng først og gear lidt ned i halvmørke, men som det er i øjeblikket kan vi ikke rigtig lave et putteritual, når han kommer ned i sin egen seng. Han vrider og drejer sig og vil bare op og stå. Hvis han bare får lov til at stå er han glad, men drengen skal jo sove ;)
Vi har ikke samme problemer i barnevognen om dagen. Der sover han 7 ud af 10 gange uden problemer. Der er sengen (også om dagen) som vi ikke kan få ham til at sove i.
Ved ikke om det er relevant for det her spørgsmål, men han sover generelt ikke særligt godt. Han vågner 8-10 gang om natten, fra han bliver lagt til han vågner ved en 5-6 tiden om morgenen. Han sover dog for det meste videre, når han får sutten. (det er så ikke altid vi så kan det). Han får en flaske ved en 10-11 tiden.
Han sover 2-3 timer i løbet af dagen fordelt over 2-3 lure.
Jeg håber virkelig at du har nogle gode råd.
Ville også lige høre om hvor meget mme han skal have i sin alder?
Venlig hilsen
os