Brev:
Vores dreng på 3 år vil ikke sove
23. august 2009
Alder:
3 år, 3 mdr.
Vores dreng på 3 år vil ikke sove
Hej Helen
Vi er nu desværre kommet så langt ud, at vi sidder inde hos vores søn, til han sover....
Han er 3 år og for 5 måneder siden blev han storebror. Han har haft mange perioder, hvor han har været svær at putte. Men nu hvor han selv kan stå op af sengen og efter han er blevet storebror, er det helt galt.
Vi kan enten vælge at sidde inde hos ham, så går der ca 10 min inden han falder i søvn eller ikke sidde hos ham, så er der rutefart mellem sengen og køkkenet i 1 time til 1½, hvor han skal tisse, have vand, vil være oppe lidt længere osv. Han begyndte i børnehave for en uge siden, så vi håber selvfølgelig det hjælper. Men uanset hvad vil vi ikke blive ved med at sidde hos ham.
Hvordan vender vi ham bedst og lettest af med det?
Og et spørgsmål mere? Hvordan putter vi bedst vores datter på 5 mdr de aftener, hvor hun begynder at græde, når vi lægger hende i sengen?
Med den store har vi gået efter bogen Godnat og sov godt, men det synes jeg hun er for lille til endnu.
Med venlig hilsen
Line