Middagslur - 11 mdr.

16. august 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Middagslur - 11 mdr.

Kære Helen.

Jeg har brugt dit site siden jeg fik min lille pige for snart et år siden. Jeg har fået mange gode oplysninger og råd, men nu må jeg selv til tasterne.

Min lille pige bliver snart et år og trives generelt rigtig fint, dog har vi nu fået et irriterende problem. Hun sover dagligt en lur og det klarer hun sig godt med. Den er på 2-3 timers varighed. Hvilket er blevet meget konstant siden hun begyndte i dagpleje for 2 mdr. siden.

Dog her for 14 dage siden begyndte hun ind i mellem at sove mellem 1-1½ time, hvilket hun ikke kan klare sig med. Det skal siges, at et familiemedlem har passet Lærke den sidste uges tid, da hendes dagplejer har ferie. Han har forsøgt sig m at putte hende i en weekendseng i stedet for barnevognen, som hun ellers er blevet puttet i til middag siden hun blev født. Nu, hvor hun er blevet puttet i ...

Annonce

... weekendsengen har hendes lur varet mellem 2½-3½ time, hvilket jo er storartet.

Dette initiativ ville jeg jo selvfølgelig følge op på herhjemme. Men men men, så kommer det irriterende: her sover hun så 3 kvarter i egen seng. Hvorfor? Forbinder hun sin egen seng så meget m natten, at hun ikke vil sove til middag i den?

Synes, at det er meget underligt og irriterende. Hun bevæger sig meget i sengen om natten, hvilket hun bliver forhindret i i barnevognen, hvilket gjorde at hun begyndte at sove meget lidt i løbet af dagen. Derfor kom weekendsengen ind i billedet, som åbenbart fungerer andre steder, men ikke hjemme i egen seng.

Hendes natte søvn er i øvrigt rigtig fin og har været det i mange måneder. Hun sover fra ca. kl.19.30-6.30 i hverdage.

Håber, at du kan hjælpe.
Tak for en virkelig god brevkasse.

Med venlig hilsen
Lærkes mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor