Brev:
Middagslur - 11 mdr.
16. august 2009
Alder:
11 mdr.
Middagslur - 11 mdr.
Kære Helen.
Jeg har brugt dit site siden jeg fik min lille pige for snart et år siden. Jeg har fået mange gode oplysninger og råd, men nu må jeg selv til tasterne.
Min lille pige bliver snart et år og trives generelt rigtig fint, dog har vi nu fået et irriterende problem. Hun sover dagligt en lur og det klarer hun sig godt med. Den er på 2-3 timers varighed. Hvilket er blevet meget konstant siden hun begyndte i dagpleje for 2 mdr. siden.
Dog her for 14 dage siden begyndte hun ind i mellem at sove mellem 1-1½ time, hvilket hun ikke kan klare sig med. Det skal siges, at et familiemedlem har passet Lærke den sidste uges tid, da hendes dagplejer har ferie. Han har forsøgt sig m at putte hende i en weekendseng i stedet for barnevognen, som hun ellers er blevet puttet i til middag siden hun blev født. Nu, hvor hun er blevet puttet i weekendsengen har hendes lur varet mellem 2½-3½ time, hvilket jo er storartet.
Dette initiativ ville jeg jo selvfølgelig følge op på herhjemme. Men men men, så kommer det irriterende: her sover hun så 3 kvarter i egen seng. Hvorfor? Forbinder hun sin egen seng så meget m natten, at hun ikke vil sove til middag i den?
Synes, at det er meget underligt og irriterende. Hun bevæger sig meget i sengen om natten, hvilket hun bliver forhindret i i barnevognen, hvilket gjorde at hun begyndte at sove meget lidt i løbet af dagen. Derfor kom weekendsengen ind i billedet, som åbenbart fungerer andre steder, men ikke hjemme i egen seng.
Hendes natte søvn er i øvrigt rigtig fin og har været det i mange måneder. Hun sover fra ca. kl.19.30-6.30 i hverdage.
Håber, at du kan hjælpe.
Tak for en virkelig god brevkasse.
Med venlig hilsen
Lærkes mor.