Vågner for at få sut og vand

10. august 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Vågner for at få sut og vand

Hej Helen

Håber at du har haft en god ferie;-)

Jeg skriver igen til dig med håb om at du kan komme med nogle gode råd/fif til min sædvanlige problematik. Vores søn er nu 11 mdr og vi har stadigvæk problemer med at han vågner om natten - dårlige (især varme) nætter 10-15 gange gode nætter 4-6 gange.

Han sover stadig på sit eget værelse og er stadig nem at putte. Nu er vi begge startet på arbejde igen og vi synes efterhånden at det er lidt opslidende at gå ind til ham så mange gange om natten, selvom vi skiftes. Da jeg havde barsel var det "ok" da jeg jo kunne nappe en lur sammen med ham, men det kan jeg bare ikke mere.

Selvfølgelig de nætter det har været varmt, har jeg kunne mærke på hans tørre læber, at det selvfølgelig var tørst, så han har fået noget at drikke. Det gør han også selvom det er knapt så varmt, men jeg mener stadig ikke at man bør være tørstig så mange timer om natten... Andre gange får han også bare sutten og sover videre.

Således er det sjældent at "seancen" ...

Annonce

... varer mere end 2 minutter, det ville bare være så skønt at sove i stedet for;-)
Jeg havde håbet på at alle de timer i dagplejen ville køre ham så træt at han ikke orkede at vågne... men ak! Jeg ved også godt at der er en masse oplevelser, der skal bearbejdes i løbet af natten.

Hans søvnmønster er nok lidt i underkanten, men det er ham selv der bestemmer... Han bliver puttet kl ca 19.30 (hvor han er tilpas træt) - er morgenfrisk ca kl 5. Formiddagslur kl ca 8-9.30 og middagslur kl ca 12.30 til max 14.

Jeg ved godt at problemet løser sig med tiden, men det er bare så hårdt når jeg ikke har en dato på hvornår det holder op...
Skal jeg prøve at bare lade ham græde til han går amok (hvilket jeg ikke er tilhænger af) eller skal jeg bare fortsætte og satse på at det snart stopper eller spille musik for ham eller .....

Vi havde forresten en fantastisk tur til Kreta, og han klarede det fint trods varmen. Han ELSKEDE strandvandet og kravlede selv ud i det hele tiden!!!

Mange hilsner fra
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.