Brev:
Hysterisk ved putning
9. august 2009
Alder:
12 mdr.
Hysterisk ved putning
Kære Helen
Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.
Og apropos at gøre tingene godt nok, så har jeg nu akut brug for din hjælp, før jeg går ud af mit gode skind. Jeg er mor til en dejlig dreng på 1 år, som er fuld af krudt i rumpetten og dejlig nysgerrig. Han er begyndt i vuggestue for 1½ måneds tid siden, og det er gået rigtig rigtig godt. Der er ikke været nogen problemer af nogen art, så det er selvfølgelig dejligt.
Jeg stoppede med at amme ham for 2 måneder siden, da han begyndte at bide mig rigtig meget (til blods rent faktisk!), så iflg aftale med min SP besluttede vi os for at amningen skulle stoppe. Istedet har han fået lidt flaske og får nu lidt mælk af kop inden han skal sove. Han spiser flot og godt, og har sovet igennem siden han var 7 mdr. Han vejer 12 kg (!!) og er 78 cm.
Mit 'problem' er flg.: vi har tidligere kunne putte ham stille og roligt ved at følge det putteritual, som vi introducerede for ham da han var 5-6 mdr gammel, men nu er det bare gået helt galt. I ca. 2 uger har han hver aften skreget - og jeg mener virkelig skreget - og opført sig helt hysterisk, og nægtet putning, og det har været nærmest umuligt for os at trøste ham. Vi har forsøgt at nusse, lægge os med ham, synge og alle de andre tricks som tidligere har virket, men det er fuldstændig umuligt. Han bare skriger og skriger, og kører sig selv fuldstændigt op.
Det skal lige siges, at vi på intet tidspunkt lader ham græde alene, vi er hos ham hele tiden. Når det så lykkes os at få ham til at sove, ja så går der 45 min og vupti, så starter hele historien forfra ... suk:-( Hvis vi putter os sammen med ham, ligger han og mosler rundt i sengen, som om han ikke kan finde ro i kroppen.
Er alt det her 'hysteri' eftervirkning på hans motoriske udvikling eller gør vi et eller andet helt forkert? Han kan ikke gå endnu, men gør bestemt antræk til det - istedet går han rundt langs møbler og kravler op i alt, der kan kravles op i.
Pyh, en smule rodet - håber du kan finde mening i det.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe min dejlige dreng, for det går lige i hjertet at se ham så ked af det.
Mange hilsner
En bekymret mor