Brev:
Svær at få til at falde i søvn - 1 mdr.
24. juli 2009
Alder:
1 mdr.
Svær at få til at falde i søvn - 1 mdr.
Hej igen
Her kommer så det andet spørgsmål som er ifm. søvn og det at få ham til at falde i søvn. Nogle gange falder han i søvn når han har spist og så får han lov til at blive liggende der i noget tid inden vi prøver at liste ham over i liften (dette gælder både dag og nat). Ofte så sker der det at han vågner.
Vi prøver så at lade ham ligge i liften mens vi vugger den, prøver at give ham sutten og stryger ham over kinden. Nogle gange virker det slet ikke fordi han begynder at græde/skrige og så tager vi ham op på arm igen hvor han så ofte falder i søvn. Men så er det ofte det samme igen når vi så prøver at ligge ham.
Når han ligger i liften og vi prøver at få ham til at falde i søvn så kan det godt være at det lykkes at få ham til at falde hen men lige så snart vi tror at nu sover han så vågner han op, strækker sig, laver lyde og begynder at sprælle med arme og ben. Taber han sutten kan det være svært at få ham til at tage den igen – ofte bliver han hidsig hvis vi prøver at give ham den.
Har du nogle gode råd til hvordan vi nemmere får ham til at falde i søvn?
Hvor længe bør babyer i hans alder hhv. være vågen og sove i løbet af dagen? Jeg synes nogle gange det kan være svært helt at finde ud af hvornår vi skal prøve at få ham til at sove.
Ofte så går der 1 time til 1 ½ med amning, skiftning og hygge ved puslepuden og så prøver vi at få ham til at sove men det lykkes bare langt fra altid. Når han ligger på puslepuden har vi mange gode stunder med snak, sang, massage og lignende, men hvis f.eks. han har spist færdig og stadig er vågen derefter så går der ikke lang tid før han bliver ked af det og begynder at græde/skrige og så er det det er svært at få ham til at sove.
Venlig hilsen
Emils mor.