Svær at få til at falde i søvn - 1 mdr.

24. juli 2009

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Svær at få til at falde i søvn - 1 mdr.

Hej igen

Her kommer så det andet spørgsmål som er ifm. søvn og det at få ham til at falde i søvn. Nogle gange falder han i søvn når han har spist og så får han lov til at blive liggende der i noget tid inden vi prøver at liste ham over i liften (dette gælder både dag og nat). Ofte så sker der det at han vågner.

Vi prøver så at lade ham ligge i liften mens vi vugger den, prøver at give ham sutten og stryger ham over kinden. Nogle gange virker det slet ikke fordi han begynder at græde/skrige og så tager vi ham op på arm igen hvor han så ofte falder i søvn. Men så er det ofte det samme igen når vi så prøver at ligge ham.

Når han ligger i liften og vi prøver at få ham til at falde i søvn så kan det godt være at det lykkes at få ham til at falde hen men lige så snart vi tror at nu sover han så vågner han op, strækker sig, laver lyde og begynder at sprælle ...

Annonce

... med arme og ben. Taber han sutten kan det være svært at få ham til at tage den igen – ofte bliver han hidsig hvis vi prøver at give ham den.

Har du nogle gode råd til hvordan vi nemmere får ham til at falde i søvn?

Hvor længe bør babyer i hans alder hhv. være vågen og sove i løbet af dagen? Jeg synes nogle gange det kan være svært helt at finde ud af hvornår vi skal prøve at få ham til at sove.

Ofte så går der 1 time til 1 ½ med amning, skiftning og hygge ved puslepuden og så prøver vi at få ham til at sove men det lykkes bare langt fra altid. Når han ligger på puslepuden har vi mange gode stunder med snak, sang, massage og lignende, men hvis f.eks. han har spist færdig og stadig er vågen derefter så går der ikke lang tid før han bliver ked af det og begynder at græde/skrige og så er det det er svært at få ham til at sove.

Venlig hilsen
Emils mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor