Brev:
Dagssøvn - 11 mdr.
22. juni 2009
Alder:
11 mdr.
Dagssøvn - 11 mdr.
Hej igen :o)
Lige et lille ekstra spørgsmål...
Hvor meget søvn har et 11-12 måneders barn brug for i døgnet, og hvornår "plejer" man at gå fra to til én lur om dagen?
Vores datter er startet i vuggestue, så rytmen er blevet lidt ændret. Hun sover nu den lange lur på 1½-2 timer deroppe om formiddagen, bliver hentet kl. 14 og sover så 45-60 minutter herhjemme. Det er lidt vendt på hovedet i forhold til før, men det er fint - det passer til rytmen deroppe, og det er jo meningen, at den formiddagslur så skal ligge senere og senere, så det til sidst bliver den eneste.
Hun bliver puttet 19.30-20.00 og sover til 6.30-6.45.
Grunden til, at jeg spørger er, at hun er ved at være rimelig frisk om aftenen, eller i hvert fald har svært ved at falde til ro. Hun kan sådan set godt virke træt og klø sig i øjnene, men inde i sengen skal hun op og stå eller ligger bare og kigger. Hun bliver rigtig ked af det, hvis vi går fra hende. Så hun tager lidt længere tid at putte, men samtidig er hun meget træt, når hun bliver lagt til sine dagslure, så det virker ikke som om, at hun kunne sove mindre der. Vi forsøger at sørge for, at hun ikke sover efter kl. 15.30, for så er hun slet ikke træt om aftenen, men det er lidt svært, hvis hun først er vågnet fra formiddagsluren kl. 12 i vuggestuen.
Det går forrygende i vuggestuen, og hun tager det i stiv arm og drøner rundt, men kan det bare være det? Mange flere indtryk, der skal bearbejdes?
Glæder mig til at høre dit kloge svar :o).