Brev:
Sover ikke nok om dagen
9. juni 2009
Alder:
11 mdr.
Sover ikke nok om dagen
Hej Helen.
Så skriver jeg igen:-)
Aske (11 mdr) er startet i vuggestue og har haft en ok indkøring - har kun grædt et par gange når han er blevet afleveret. Vores helt store problem er stadig at han bare ikke sover nok i løbet af dagen. Har tit tænkt på, at det der med at børn selv tilpasser deres søvn til det de behøver, i hvert tilfælde ikke passer i Askes tilfælde. Han er dødtræt og pylret det meste af dagen. Selv om han sover ok om natten (ca 10-11 timer kun afbrudt et par gange) så gaber han og gnider sig i øjnene allerede inden han bliver afleveret kl 8.
I vuggestuen sover han allerhøjest en time, og er jo selvfølgelig dødtræt og pylret når han bliver hentet. I går f.eks. puttede de ham kl 10 fordi han nærmest sov ved en af pædagogerne - men han sov 15 min. Så puttede de ham kl 12 igen og her sov han 30 min. Så fik jeg ham til at sove 30 min senere på dagen - og hele dagen var han bare pylret.
Har hele tiden forstået på sp, læge og andre at det nok skulle ændre sig når han blev ældre, men vi er ved at være SUPER frustreret over det - og det går rigtig meget ud over forholdet mellem mor og far.
Han spiser rigtig fint (er 77 cm og vejer 11 kg) - selvom det er en kamp og han græder næsten ved hvert måltid. Han får 6 måltider om dagen + flaske MME ved putning.
Inden han startede i vuggestue gik det ok - jeg løb ned når han sagde noget i alarmen og jeg kunne få ham til at sove videre. Det kunne jeg gøre nogle gange indtil han havde sovet nok. Men nu sætter han sig i op klapvognen nærmest før han åbner øjnene og når jeg så kommer ned er han umulig at få til at sove videre.
Vi ved virkelig ikke hvad vi skal gøre for at få ham til at sove - det forfærdelige er, at vi har mistet lysten til at få flere børn og at vi "glæder" os til han ikke skal sove om dagen mere, fordi det er sådan en kamp og en frustration når han dag efter dag bare sover alt for lidt.
Han har kravlet og rejst sig siden ca 7,5 mdr og går nu med gåvogn og står næsten selv.
Håber du har et godt råd til nogle meget frustrerede forældre - ved ikke hvad du skal bruge af oplysninger for at hjælpe?
Line og Simon (som selvfølgelig elsker dejlige Aske overalt på jorden:-))