Aftensputningen er blevet et problem

31. maj 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Aftensputningen er blevet et problem

Hej Helen.

Valdemar har de sidste par uger været rigtig træls at putte. før den trælse periode, lagde vi ham bare ind i sengen, sagde godnat og så faldt han selv i søvn.. åhh det var tider.

Nu skal vi kæmpe med skrig og skrål i op til 40 min. Om morgenen vågner han ca mellem 06/07 inde i vores seng. Om formiddagen sover han 2 timer (barnevogn), om eftermiddagen, kan han godt lige snuppe sig en time mere (barnevogn) og om aftenen kommer han i seng mellem 19.30 og 20. (egen seng).

Men selvom han er træt vil han ikke sove. Nogle gange kan vi dog gøre det på 15 min uden skrig og skrål.. men vi SKAL være ...

Annonce

... inde ved ham indtil han sover, og det er lige meget hvor lang tid det tager. han skriger så snart vi går ud.

Jeg har selvfølgelig ikke noget imod lige at bruge 10 min på at synge og sige godnat om aftenen, men det her holder simpelthen ikke i længden.

Jeg har selv tænkt om han sover for meget om dagen, men samtidig vil jeg heller ikke holde han vågen hvis han virkelig er træt.

Om dagen er der ingen problemer nede i barnevognen, der ligger vi ham bare i og går op igen.

Har du nogle forslag til dagsrytme, putteritual og hvad vi skal gøre for at få ham til at falde bedre i søvn??

Venlig hilsen
Maibrit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre