Brev:
Aftensputningen er blevet et problem
31. maj 2009
Alder:
11 mdr.
Aftensputningen er blevet et problem
Hej Helen.
Valdemar har de sidste par uger været rigtig træls at putte. før den trælse periode, lagde vi ham bare ind i sengen, sagde godnat og så faldt han selv i søvn.. åhh det var tider.
Nu skal vi kæmpe med skrig og skrål i op til 40 min. Om morgenen vågner han ca mellem 06/07 inde i vores seng. Om formiddagen sover han 2 timer (barnevogn), om eftermiddagen, kan han godt lige snuppe sig en time mere (barnevogn) og om aftenen kommer han i seng mellem 19.30 og 20. (egen seng).
Men selvom han er træt vil han ikke sove. Nogle gange kan vi dog gøre det på 15 min uden skrig og skrål.. men vi SKAL være inde ved ham indtil han sover, og det er lige meget hvor lang tid det tager. han skriger så snart vi går ud.
Jeg har selvfølgelig ikke noget imod lige at bruge 10 min på at synge og sige godnat om aftenen, men det her holder simpelthen ikke i længden.
Jeg har selv tænkt om han sover for meget om dagen, men samtidig vil jeg heller ikke holde han vågen hvis han virkelig er træt.
Om dagen er der ingen problemer nede i barnevognen, der ligger vi ham bare i og går op igen.
Har du nogle forslag til dagsrytme, putteritual og hvad vi skal gøre for at få ham til at falde bedre i søvn??
Venlig hilsen
Maibrit