Brev:
At falde i søvn - 11 mdr.
1. maj 2009
Alder:
11 mdr.
At falde i søvn - 11 mdr.
Hej Helen.
Min dejlige lille trold, Sofie, er nu godt 11 mdr. og stort set alt er fint.
Desværre har hun fået den dårlige vane (godt hjulpet af os), at hun ikke kan falde i søvn af sig selv i sengen, men hun skal ligge i armene hos en af os, for rigtigt at sove. Derefter kan hun (som regel efter 10 mins sovning i armene) blive lagt i sin egen seng og sove hele natten.
Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe hende til at sove, men mener ikke at det er hensigtsmæssigt at det skal være på denne måde. Som regel har hun bare faldet ned og til ro ved at sidde ved den af os, der nu var putte-mester, men falder i søvn. Vi kæmper med hende hver aften for at hun skal sove.
Har du nogen gode ideer til hvordan hun kommer af med denne vane? Lige for tiden går den på gråd indtil hun bliver træt nok (fordi vi ikke orker at sidde med hende mere end højst nødvendigt) og så falder hun i søvn og sover når en af os overgiver sig og går ind til hende og tager hende op!
På forhånd tak og god weekend
Mie