Brev:
Ked af at komme i barnevognen
20. april 2009
Alder:
4 mdr.
Ked af at komme i barnevognen
Kære Helen
Mange tak for dine gode svar. Nu har jeg så igen et spørgsmål til dig: Min søn på 18 uger er meget ked af det/utilfreds når han skal i barnevognen og sove.
Vi har i lang tid haft det sådan, at han om dagen kun ville sove enten i min favn eller i en barnevogn i bevægelse. De sidste uger har han dog i højere grad taget barnevognen til sig og sover nu også i den når den står stille. Når han er indenfor er det stadig svært at få ham til at sove så for tiden kommer han altså i barnevognen 2-3 gange om dagen. Han sover godt i den, men er altså ked af det i starten.
Han er generelt ikke meget for at få tøj på, og det er han så selvfølgelig heller ikke når han skal klædes på til at komme ud i vognen. Så han brokker sig (skriger) altså mens han får tøjet på. Han holder som regel inde når jeg tager ham op for at bære ham ud i vognen og starter så igen når jeg lægger ham ned i vognen og putter ham der. Jeg taler selvfølgeligt beroligende til ham under hele den seance så han kan høre at jeg er der. Lige så snart vognen begynder at køre holder han igen op og falder som regel i søvn med det samme. Nogle gange ligger han og kigger et par minutter mens vognen kører frem og tilbage, men er altså tilsyneladende ikke længere ked af det. Herefter sover han så i alt fra ½ til 2 ½ timer.
Men altså: Jeg kan ikke fordrage at lægge min grædende (skrigende) dreng fra mig. Kan ikke fordrage at han skal græde sig i søvn, heller ikke selv om det kun tager ganske, ganske kort tid. Jeg synes simpelthen det er synd for ham. Men det er jo også synd at han ikke får sovet ordentligt i løbet af dagen, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.
De fleste i min omgangskreds (inklusive min sundhedsplejerske) synes vist bare, at jeg er pylret. Er det bare mig der skal tage mig sammen? Synes du heller ikke det er synd for ham?
På forhånd tak for hjælpen.