Ked af at komme i barnevognen

20. april 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ked af at komme i barnevognen

Kære Helen

Mange tak for dine gode svar. Nu har jeg så igen et spørgsmål til dig: Min søn på 18 uger er meget ked af det/utilfreds når han skal i barnevognen og sove.

Vi har i lang tid haft det sådan, at han om dagen kun ville sove enten i min favn eller i en barnevogn i bevægelse. De sidste uger har han dog i højere grad taget barnevognen til sig og sover nu også i den når den står stille. Når han er indenfor er det stadig svært at få ham til at sove så for tiden kommer han altså i barnevognen 2-3 gange om dagen. Han sover godt i den, men er altså ked af det i starten.

Han er generelt ikke meget for at få tøj på, og det er han så selvfølgelig heller ikke når han skal klædes på til at komme ud i vognen. Så han brokker sig (skriger) altså mens han får tøjet på. Han holder som regel inde når jeg tager ham op for at bære ham ud i vognen og starter så igen når jeg lægger ham ned i vognen og putter ham der. Jeg taler ...

Annonce

... selvfølgeligt beroligende til ham under hele den seance så han kan høre at jeg er der. Lige så snart vognen begynder at køre holder han igen op og falder som regel i søvn med det samme. Nogle gange ligger han og kigger et par minutter mens vognen kører frem og tilbage, men er altså tilsyneladende ikke længere ked af det. Herefter sover han så i alt fra ½ til 2 ½ timer.

Men altså: Jeg kan ikke fordrage at lægge min grædende (skrigende) dreng fra mig. Kan ikke fordrage at han skal græde sig i søvn, heller ikke selv om det kun tager ganske, ganske kort tid. Jeg synes simpelthen det er synd for ham. Men det er jo også synd at han ikke får sovet ordentligt i løbet af dagen, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.

De fleste i min omgangskreds (inklusive min sundhedsplejerske) synes vist bare, at jeg er pylret. Er det bare mig der skal tage mig sammen? Synes du heller ikke det er synd for ham?

På forhånd tak for hjælpen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder