Lure om dagen - 9 mdr.

15. april 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Lure om dagen - 9 mdr.

Hej Helen

Jeg har et par spørgsmål ang. min datters lure om dagen.

Lige nu sover hun to gange (formiddag og middag). Hun kommer ud mellem 8-8.30 om morgenen (enkelte dage først kl 9 alt efter hvornår vi er stået op og har fået storebror kørt i børnehave).
Hun kan nemt sove til kl 11. Jeg har dog gjort det at jeg har vækket hende mellem 10 og 10.30 for at hun er klar til lur igen senest kl 13 så hun kan få et par timer inden storebror skal hentes.

Men hun er blevet ret svær at putte til middagsluren. Hun ligger i voksipose, og ligger og kører rundt med benene og de skal helst vippes ud over posen så hun ligger ...

Annonce

... helt akavet. Jeg går flere gange ud og putter dem ned igen, og siger bestemt "nej" til hende når hun igen er ved at vippe dem op. Nogle dage går jeg først derud når hun er faldet i søvn og putter dem ned igen.

Nå men hun sover så fra kl ca. 12.30/13.30, og alt mellem ½ time til 2½ time (2½ time er sjældent).

Skal jeg skære yderligere ned i formiddagsluren?
Og putte hende tidligere til middag? For at få hende til at tage en længere lur til middag?

Eller skal hun bare have lov til at sove og selv styre det? Men et eller andet sted duer det jo ikke når hun snart skal starte i dagpleje.
Hvordan gør jeg bedst?

Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.