Brev:
Lure om dagen - 9 mdr.
15. april 2009
Alder:
9 mdr.
Lure om dagen - 9 mdr.
Hej Helen
Jeg har et par spørgsmål ang. min datters lure om dagen.
Lige nu sover hun to gange (formiddag og middag). Hun kommer ud mellem 8-8.30 om morgenen (enkelte dage først kl 9 alt efter hvornår vi er stået op og har fået storebror kørt i børnehave).
Hun kan nemt sove til kl 11. Jeg har dog gjort det at jeg har vækket hende mellem 10 og 10.30 for at hun er klar til lur igen senest kl 13 så hun kan få et par timer inden storebror skal hentes.
Men hun er blevet ret svær at putte til middagsluren. Hun ligger i voksipose, og ligger og kører rundt med benene og de skal helst vippes ud over posen så hun ligger helt akavet. Jeg går flere gange ud og putter dem ned igen, og siger bestemt "nej" til hende når hun igen er ved at vippe dem op. Nogle dage går jeg først derud når hun er faldet i søvn og putter dem ned igen.
Nå men hun sover så fra kl ca. 12.30/13.30, og alt mellem ½ time til 2½ time (2½ time er sjældent).
Skal jeg skære yderligere ned i formiddagsluren?
Og putte hende tidligere til middag? For at få hende til at tage en længere lur til middag?
Eller skal hun bare have lov til at sove og selv styre det? Men et eller andet sted duer det jo ikke når hun snart skal starte i dagpleje.
Hvordan gør jeg bedst?
Heidi