Brev:
Hvordan skal jeg forstå begrebet at sove igennem?
13. april 2009
Alder:
4 mdr.
Hvordan skal jeg forstå begrebet at sove igennem?
Hej Helen.
Min søn er lige knap 4 måneder og han er så dejlig :)
Når han bliver 6 måneder, så står der i alle bøgerne, at så behøver han ikke at spise om natten mere. Men hvornår skal han så have sit sidste måltid.
Hans mønster er således nu.
Han får vælling ca. kl. 17.30, og så bliver han puttet kl. 18.30. (ca. 200 mme)
Så vågner han mellem 01.00 og 02.00 og får en flaske igen på ca. 200 mme.
Så sover han videre og vågner mellem kl. 05.00 og 05.30 og får ca. 160 mme.
Så sover han videre indtil kl. 07.00 og så står vi op.
Hvis jeg skulle tage hans nat flaske fra ham, så er det jo den kl. 01-02.
Men kan jeg virkelig forvente, at han får sin aftensmad kl. 17.30 og så sove til. 05.00 til 05.30.???? eller skal jeg til at indføre en sen flaske mellem kl. 22 og 23 hvor jeg selv går i seng.
Han vågner nemlig aldrig før efter kl. 00.30, så det vil jo betyde, jeg skal vække ham.
Så hvordan skal jeg forstå det "at sove igennem"