Brev:
Aften-putning - 7 mdr.
10. april 2009
Alder:
7 mdr.
Aften-putning - 7 mdr.
Hej,
Anna er glad for at vi er begyndt på skemad, og det fungerer også ret godt.
Nu er hun dog begyndt at blive lidt træls til aften-putningen.
Hun bliver puttet omkring kl. 19.15/19.30, og der er hun bare træt. Hun får vælling/mælk på flaske i vuggen, da hun ikke gider ammes på det tidspunkt. Det er dog ikke altid, at hun gider have så meget lige der.
Men lige så snart at hun er blevet puttet i vuggen, vågner hun helt op igen og ligger og kigger rundt og pludrer, og så kan vi bare ikke få hende til at sove igen. Andre gange sover hun lige en halv time, hvorefter hun er frisk og ligger og kigger og pludrer.
Vi tager hende op, fordi det ender med at hun bliver sur over at ligge der, og så leger hun i ca. en times tid, hvorefter hun så gerne vil have mælk/vælling i vuggen og så falder helt i søvn.
Hvad skal vi gøre? det ender ofte med at hun først sover kl. 21.30 og det er bare for sent.
Vi har ellers aldrig haft problemer med aften putningen, men det har vi nu, og det er så frustrerende.
Jeg synes desuden ikke hun er så god til at lege selv i løbet af dagen (imodsætning til om aftenen, der hvor vi har taget hende op). Kan jeg gøre noget for at hun bliver mere selvstændig, eller er det meget normalt at babyer ikke leger så meget selv?
Venligst Susan