Falde i søvn om aftenen - 4 mdr.

24. marts 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Falde i søvn om aftenen - 4 mdr.

Kære Helen

Nu skriver jeg allerede til dig igen for hjælp til næste trin i søvnprojektet.

Jeg har nu arbejdet på at få min datter på 4 mdr ind i en nogenlunde fast søvnrytme. Hendes søvn dag/nat er nu fint fordelt og vi har fået en rimelig fast sengetid kl 21.

Næste trin er at få hende til selv at falde i søvn om aftenen. Om dagen falder hun selv i søvn i barnevognen på altanen. Hun har aldrig været vild med at skulle sove. Men nu har jeg fulgt dine råd og ved at lade hende være vågen lidt længere tid ad gangen, er brokkeriet ved dags-putning skåret ned til få minutter. Hvis jeg lader hende kikke med, når vi er på barnevognstur falder hun selv stille og roligt i søvn.

Men hvordan får jeg ...

Annonce

... hende til at falde i søvn indenfor om aftenen? Nu starter vi med at hun puttes i sengen på samme måde hver aften, så hun ved det er nat. Men det ender med at jeg går med hende svøbt i dynen, til hun falder i søvn. Da jeg lader hende være længere vågen om aftenen nu, lægger hun sig næsten til at sove med det samme hun kommer i dynen. Jeg ved godt dette er en dårlig vane. Det startede vi med da hun var helt lille og græd rigtig meget, og vi slet ikke kunne få hende til at sove. Men jeg ved ikke hvad der kan sættes i stedet for. Det ser ikke ud til at virke bare at lade hende ligge selv, uanset hvor længe hun har været vågen.
Skal hun have noget at se på, som en uro? Eller hvad kan man gøre?

Kærlig Hilsen
Anna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder