Brev:
Natteroderi, amning m.v. - 9 mdr.
9. marts 2009
Alder:
9 mdr.
Natteroderi, amning m.v. - 9 mdr.
Hej Helen.
Ja så er jeg på banen igen allerede! Tak for dit sidste svar, vi vil forsøge os frem med nogle af de ting, som du foreslår.
Der er dog poppet et par spørgsmål mere op siden sidst. Jeg er ved at trappe amningerne ned som du foreslår og ammer nu kun kl. 21, 24, 05 og igen kl. 14. Denne amning regner jeg så med at skære væk om nogle få dage. Hvis jeg derefter oplever at Maries mave går i stå kan jeg så bibeholde denne amning?
Med hensyn til natteroderiet, ja så havde vi sat os for at lære hende at om natten der sover man. Jeg kæmpede den første nat med hende i nok tre kvarter, hvor hun blev ved med at rejse sig op i sengen. Jeg lagde hende ned og sagde kærligt at nu skulle hun sove igen og igen! Men hun blev bare så ulykkelig, og jeg kan ikke bære det, det går lige i hjerter på både Maries far og jeg.
Flere af mine bekendte har med succes fået deres børn til at sove med bogen Godnat og sov godt, men vi er altså bare for bløde til den metode. Nu når hun græder, så tager jeg hende op og får hende til at falde til ro, tit så falder hun i søvn inden jeg lægger hende ned igen. Og det er vel ikke optimalt, eller??
Det her med at hun rejser sig så meget op, er det bare en periode eller tror du det vil vare ved længe?
Hun vil helst ligge på maven, men sover faktisk lidt længere stræk hvis jeg kan få hende puttet på ryggen, så er hun jo ikke så hurtigt oppe på alle fire, som når hun ligger på maven. Har du en fidus til hvordan jeg kan få hende til at sove på ryggen?
Vi har også snakket om at prøve at tage Marie med ind i dobbeltsengen og se om det kan give lidt mere ro, men jeg synes jo lidt at det er et skridt i den forkerte retning. Men hvis det kan give lidt mere søvn så......
Med hensyn til powernappen kl 18 på ca 20 minutter, så tror jeg at hun vil være grydeklar allerede kl 19 eller før, hvis hun ikke får den. Og så står hun vel bare endnu tidligere op, eller hvad er din erfaring?
Ja jeg ved godt at det er en masse spørgsmål allerede igen, men jeg bruger bare så meget energi på alt det sovehalløj, håber bare det snart bliver bedre. Men det må da kunne lade sig gøre uden for meget gråd, tror du ikke.
Det skal lige siges at det går rimeligt med at putte hende om aftenen. Jeg ammer hende, og så går vi ind på værelset og læser bog og synger en sang hvorefter jeg ligger hende ned i sengen. Jeg nusser hende på ryggen og holder hende i hånden til hun sover, er det okay?
Kære Helen, jeg håber du kan hitte rede i det her brev. På forhånd tak for dit svar.
Med venlig hilsen
Mette.