Brev:
Søvnløshed og tilbage i egen seng
3. januar 2009
Alder:
11 mdr.
Søvnløshed og tilbage i egen seng
Hejsa
Godt nytår - vores søn på 11 mdr, er en være krudtugle som aldrig har sovet ret meget - Han har enkelte gange sovet igennem om natten - men vågner i reglen et par gange op natten.
Han er meget svær at få til at falde til ro, og vi beroliger ham ofte ved en flaske. Selvom vi godt ved at det ikke er den optimale løsning.
Han har været syg en periode og fået lov til at sove sammen med mor i dobbeltsengen, det er ret tydeligt at det er rart og beroligende for ham.
Jeg har her opdaget at han ofte ligger i flere timer og bare kigger - kan godt ligge et par timer evt fra 02.00-04.00.
Hvordan får vi ham tilbage i sin egen seng?
Vi forsøger at flytte ham når han sover - ikke altid med det bedste held.
Lider han af søvnløshed - kan man gøre noget ved det ? (Vi har søvnproblemer i familien)
- Vi har det samme godnat ritual hver aften
- Har en lille lampe tændt på hans værelse
Kærlig hilsen
to trætte forældre