Brev:
Søvn og ammestop
12. november 2008
Alder:
11 mdr.
Søvn og ammestop
Hej Helen.
Så er Jasmin blevet 11 mdr. Hun er startet i vuggestue (det er hun rigtig glad for) og hun er i rivende udvikling. Er iøvrigt blevet et helt andet barn efter hun har fået dræn i ørene. Hun er så glad og kærlig. Skønt.
Jeg ønsker at stoppe amning kort efter hun er blevet et år. Nu ammer jeg hende kl.19.30 inden hun skal sove og så vågner hun en gang i løbet af natten (tidspunktet varierer meget) og her giver jeg hende også bryst. På en god nat kan jeg lægge hende tilbage i hendes seng efter hun har spist, og hun sover videre, men andre gange, bliver hun rigtig ked og vil ikke sove videre.
I nat vågnede hun kl 01.45 og det tog tre kvarter at få hende til at sove. Hun vågnede igen kl 5 hvor hendes far tog kampen op og fik hende til at sove ved at lægge sig ind og sove sammen med hende. Hun græder meget og længe, og jeg vil meget gerne væk fra at hun skal sove sammen med os. Hun har tidligere været rigtig god til at falde i søvn selv, men ifm sygdom, har jeg sovet sammen med hende. Vi har ligeledes et problem når hun skal sove i barnevognen. Inden sygdomsforløbet, lagde vi hende i barnevognen, sagde godnat og gik. Nu er vi nødt til at køre en lille tur med hende.
Hvad gør vi for at få hende tilbage på sporet og hvordan får jeg stoppet amningen om natten?
Hun er begyndt at interessere sig meget for vores trappe og kravler op ad de første trin. Vi har selvfølgelig sat et gitter for, men skal vi lade hende øve sig under vores opsyn?
Med venlig hilsen
Jane