Sovevaner, mad osv.

22. oktober 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Sovevaner, mad osv.

Kære Helen,

Dicte er nu blevet 1 år. Hun er en rigtig livlig sød og glad pige. Problemet er at hun er begyndt at sove rigtig dårligt.
Hun har fået 2 tænder i undermunden, + 1 i overmunden, og har været hævet i 1 md. ved den anden fortand, men den er ikke kommet endnu, er det normalt?

Jeg startede på arbejde sidst i august, og Dicte går i vuggestue, som hun 90% af tiden er glad for. For 5-6 uger siden startede hun med lige pludselig ikke rigtig at gide rugbrødsmadder i vuggestuen, og nu vil hun have det nogle dage, men vi ved aldrig hvornår. Vi giver hende også figenstang, ostehaps osv. med, så hun får noget. Hun sover mellem 1-2 timer i vuggestuen.

Hun bliver puttet mellem 19 og 19.30 med 200 ml. mælk, og det går rigtig godt, bortset fra at hun er begyndt at falde let i søvn mens jeg giver hende flaske. Jeg lægger hende i hendes seng ved siden af vores seng og går ud.

I øjeblikket vågner hun ofte og græder, og hvor jeg før har kunnet give hende sutten og ...

Annonce

... gå igen, vil hun nu op til mig, og græder rigtig højlydt hvis jeg ikke tager hende op. Så kan jeg sidde med hende der, mens hun ligger og kigger på mig og slapper af. De sidste aftener har jeg så givet hende lidt flaske med halvt vand og mælk til at falde i søvn på, men den går heller ikke i øjeblikket. Hun ligger helt vildt uroligt.

I nat efter at have været vågen med hende fra 21.30 til 24.00 tog jeg hende ned i stuen, og vi lagde os op af ryglændet på sofaen (jeg troede måske det var ørerne), og så sov hun rimelig hurtigt. Har været hos ørelæge, og det var ikke ørerne.

Er det tryghed, fordi jeg er væk de der 35 timer om ugen nu? Hun står også og hænger i buksebenet når vi kommer hjem fra vuggestue og jeg skal lave mad, så i øjeblikket bliver det mere til at hygge sammen med hende og hendes storesøster, og bære hende, end der bliver tid til de store kogeretter.

Er det et udviklingstrin? Jeg er bange for at give hende dårlige vaner.

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.