Brev:
Min dreng falder i søvn ved brystet
22. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Min dreng falder i søvn ved brystet
Hej!
Vores nummer to barn, David er 5 1/2 måned. En dejlig stor dreng også fra fødsel. Jeg ammer ham mest, begyndte for tre uger siden med lidt grød med frugtmos i.
Han har aldrig været god til at bøvse, så især om natten hober det sig op, så han har ondt i maven ved 4-5 tiden, han har fået zoneterapi et par gange, og jeg synes også det hjælper.
Men det er nu ikke det store problem længere. Han har aldrig sovet ret meget, hverken dag eller nat. Lige fortiden er han vågen hver anden time natten igennem. Det vil vi meget gerne have lavet om på. Han bruger ikke sut, og jeg prøver på at lære ham at tage en flaske, men ikke med held endnu og jeg har prøvet hver dag i 2 uger.
Han har siden han var 5 uger været noget urolig om aften, så det er blevet sådan at det altid er mig der tager ham, og min mand den store søn. Så han er utrøstelig ved andre.
Vi har givet ham den dårlige vane at falde i søvn ved brystet. Så den sidste uges tid, når han våner om natten, er han meget svær at trøste, hvis han ikke bliver ammet. Ammer jeg ligger han sig til i løbet af to minutter, så jeg føler ikke det er sult, men vågner jo snart igen. Jeg ligger ham i sin egen seng, det meste af natten, indtil jeg bliver for træt, så sover han ved mig, men det ændre ikke noget.
Da den store søn skulle lære at sove brugte vi bogen Godnat og sov godt, det gik fint tog kun to nætter så kørte det bare. Men han brugte sut og kunne trøste sig med den, så jeg synes det var lidt nemmere, han var også to måneder ældre da vi gik igang.
Nu vil jeg høre om det er den metode vi skal bruge eller der er noget andet du synes vi skal gøre, jeg har en bamse og klud ved ham når han sover, men jeg synes ikke rigtig det hjælper.
Hilsen David`s mor